صنعت خودروهای برقی چین پروبال گرفت

سه شنبه 30 آبان 1402 - 00:04
تسلا قیمت خودروهای مدل ۳ و مدل Y تولید شانگهای را حتی با کاهش فروش در چین دوباره افزایش داد. بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل تسلا در چین در ماه اکتبر 34.2درصد در ماه کاهش یافت که پس از افت 32.8درصدی در ماه سپتامبر بود. تحلیلگران اظهار کردند که افزایش قیمت، مصرف‌کنندگان را به سمت رقبای چینی، لی آتو، اکسپنگ و نیو، سوق خواهد داد که همچنان به افزایش فروش خود ادامه می‌دهند. تسلا با وجود کاهش بیشتر فروش در بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان در ماه اکتبر، به افزایش قیمت خودروهای خود در چین ادامه می‌دهد. این اطلاعیه به دنبال دو دور قبلی افزایش قیمت در هفته‌های گذشته است. تسلا در ۲۷ اکتبر قیمت نسخه مدل Y را ۴درصد افزایش و به دنبال آن در ۹ نوامبر قیمت نسخه‌های دوربرد مدل ۳ و مدل Y را تا 0.8درصد افزایش داد.

طبق داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، کارخانه گیگافاکتوری شانگهای تسلا در ماه اکتبر ۲۸هزار و ۶۲۶ دستگاه را به مشتریان چینی تحویل داد که کاهش ماهانه ۳۴.۲درصدی را نشان می‌دهد. لی آتو، اکسپنگ و نیو سه استارت‌آپ برتر چینی خودروهای الکتریکی هستند که در ماه گذشته افزایش تحویل در چین را گزارش کردند. لی آتو در پکن رکورد خود را برای هفتمین ماه متوالی در ماه اکتبر شکست و ۴۰هزار و ۴۲۲ دستگاه خودرو تحویل داد که ۱۲.۱درصد بیشتر از سپتامبر است. اکسپنگ ۲۰هزار و دو دستگاه را در اکتبر تحویل داد که ۳۰.۷درصد نسبت به ماه افزایش داشت و رکورد قبلی ۱۶هزار دستگاه در دسامبر ۲۰۲۱ را شکست. نیو اعلام کرد که فروش آن در ماه اکتبر ۲.۸درصد در ماه افزایش یافت و به ۱۶هزار و ۷۴ دستگاه رسید. با‌این‌حال، ۲۱.۴درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخ ۲۰هزار و ۴۶۲ دستگاه در ژوئیه بود. طبق گزارش یاهو نیوز، این انجمن پیش‌بینی کرد که صنعت خودروهای برقی این کشور در سال ۲۰۲۳ به رشد ۵۰درصدی فروش سالانه دست خواهد یافت و در مجموع ۸.۵میلیون دستگاه را به مشتریان چینی تحویل خواهد داد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.