فعالیت‌های قهرمانی نباید مانع تشکیل خانواده یا فرزندآوری شود

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 14:39
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فعالیت‌های قهرمانی نباید مانع تشکیل خانواده یا فرزندآوری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در نشست هم اندیشی نخبگان بسیج با قرارگاه تعالی زن و خانواده که در سالن شهید سعیدی قم برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی رویداد فرهنگ عامه و خانواده، بیان کرد: اکنون رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با بررسی دقیق فرصت‌ها و آسیب‌ها در قالب ۹ کارگروه طراحی شده و راهبر اساسی به دنبال حمایت از زیست بوم خانواده است و مدیریت و تربیت خانواده، موفقیت و مهارت خانواده، سلامت، جمعیت و نشاط خانواده، بازی و اوقات فراغت خانواده، محیط زیست و نقش خانواده، سفره و تغذیه خانواده، رسانه خانواده، مد و لباس خانواده و فرهنگ و میراث ناملموس خانواده از کارگروه‌های این رویداد هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ استان موضوع تغذیه سالم و سنتی را در مدارس پیگیری کرده‌ایم، افزود: در راستای این رویداد، در چند استان دیگر هم بازی‌های خانوادگی و سنتی و بازی‌هایی که صمیمیت را در بین اعضای خانواده ایجاد می‌کند طراحی و اجرا می‌شود و از کسانی هم که در این زمینه ایده و خلاقیت دارند به‌طور کامل حمایت می‌کنیم تا تمام این بازی‌های خانوادگی و سنتی را بتوانیم بومی‌سازی کرده و به آن هویت دخترانه برای دختران سرزمینمان ببخشیم زیرا دشمنان با طراحی بازی‌های سوگیرانه برای فرزندان ما، افکار آنان را مورد تهدید قرار دادند و لذا این مسئله هم اولویت جدی ما است.

خزعلی با بیان اینکه باید فرهنگ خانواده‌ها را ارتقا داده و فرهنگ ایرانی و اسلامی را در جامعه ترویج کنیم، اظهار کرد: کنترل فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و توجه به زیست عفیفانه در راستای ارتقای فرهنگ خانواده و پیاده‌سازی فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه انجام می‌شود. یکی از اقدامات جدی مورد پیگیری ما در ۱۶ استان، زیست عفیفانه است که معلمان آموزش و پرورش به والدین دانش آموزان آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با حرکتی ساماندهی شده، پوشش و حجاب زن ایرانی را مورد حمله قرار دادند، گفت: بدسلیقگی‌ها هم به حرکات ساماندهی شده دشمنان دامن می‌زند اما باید همگی درباره این موضوع احساس مسئولیت بکنیم.

فعالیت‌های قهرمانی نباید مانع تشکیل خانواده یا فرزندآوری شود

انسیه خزعلی، همچنین در همایش مدیران ورزش بانوان سراسر کشور که در جامعه‌الزهرا (س) برگزار شد با بیان اینکه امیدواریم حرکت‌هایی که در رسیدن به الگوی سوم صورت می‌گیرد توانمندی زنان جامعه ما را به خوبی به جهان بنمایاند و اذهان را از شبهه‌ها برهاند، گفت: شما به خوبی نشان می‌دهید که یک زن مسلمان می‌تواند جنبه‌های مختلف فعال بودن و مولد بودن را در جنبه‌های گوناگون فرهنگی و ورزشی نشان دهد. شما ارزش و ورزش را در کنار هم حفظ نمودید

وی بیان کرد: خوشبختانه در این دولت شاهد حرکت به سمت عدالت ورزشی هستیم و برای اینکه سلامت حرکتی زنان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، سال گذشته بخشی از یک درصد مربوط به بانوان و خانواده به مسئله پایش سلامت حرکتی بانوان در سراسر کشور اختصاص یافت.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: در ورزش قهرمانی شاهد هستیم مدال‌های زنان با مدال‌های مردان برابری می‌کند و این نشان دهنده پشتیبانی و حمایت‌های نظام و نیز همت و توان زنان ایرانی است.

خزعلی با اشاره به مسئله جمعیت و اهمیت آن در قشر ورزشکار بیان کرد: برخی فعالیت‌های قهرمانی نباید مانع تشکیل خانواده یا فرزندآوری شود برخی موانع احصا شده و از همین جا از شما بانوان ورزشی می‌خواهم مشکلات و موانع اداری را برای ما احصا کرده تا ما بتوانیم برای برخی از آنها چاره‌جویی داشته باشیم باید توجه داشت که حمایت از خانواده ورزشکاران خصوصاً در بانوان مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: الویت ما در دولت سیزدهم پیشرفت زنان، تقسیم عادلانه امکانات کشور و شناخت ظرفیت‌های زنان و زمینه سازی برای بروز استعدادهایشان است تا زنان بتوانند در راستای شکوفایی توانمندی‌ها در ابعاد مختلف بدرخشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.