سفر با تور چگونه است؟

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 14:55

اگر تابحال با تور خارجی سفر نکرده‌اید، حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که تورهای گردشگری در سفر دقیقا چکار می‌کنند؟ جواب این است که صنایع و خدماتی که سفرهای داخلی، خارجی، سفر در تعطیلات و سایر فعالیت‌های مرتبط با سفر را برای افراد یا گروه‌ها سازماندهی، برنامه‌ریزی و تجربه دلپذیری از سفر برای شما فراهم می‌کنند، تور نامیده می‌شوند.

در این صنعت طیف وسیعی از خدمات مانند برنامه‌ریزی اقامت مسافران، فعالیت‌ها، تورهای مقصد و سایر تدارکات، برای تجربه سفری لذت‌بخش‌تر و بی‌دردسرتر به شما ارایه می‌دهند. شرکت‌های مسافرتی آنلاین، شرکت‌های تور ، آژانس‌های مسافرتی و سایر ارایه‌دهندگان خدمات، بسته‌ها، انتخاب‌، خواسته‌، ترجیحات، محدودیت‌های مالی مسافران و تجربیات سفر را در نظر می‌گیرند.

سفر با تور چگونه است؟

تاریخچه تور گردشگری

اولین بار ایده کسب‌وکاری که خدمات آن سازماندهی سفرها بود، توسط توماس کوک، واعظ باپتیست بریتانیایی ارایه شد. او شرکت خود را به نام توماس کوک و پسران در سال 1841 راه‌اندازی کرد. این شرکت اولین و قدیمی‌ترین شرکت مسافرتی رسمی جهان در نظر گرفته می‌شود و با سازماندهی سفرهای ریلی آغاز به فعالیت نمود.

اینترنت و رسانه‌های اجتماعی به کمک گردشگران و دوست‌داران سفر آمده‌اند تا گزینه‌ها، جاذبه‌ها و فعالیت‌های متناسب با مقصد و فصل سفر را بررسی نموده و بهترین گزینه متناسب با روحیه و سلیقه‌شان انتخاب کنند. اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که بررسی هتل‌ها، خطوط هوایی و سایر فروشندگان یا آژانس‌های مسافرتی آنلاین، مقایسه و رزرو حمل‌ونقل و اقامتگاه‌ها را بسیار ساده‌تر کرده‌اند.

اهمیت تور در صنعت گردشگری

اما انتخاب تور خارجی و داخلی و سفر به مقاصد گردشگری با این مجموعه‌ها، به چند دلیل، نقش مهمی در تجربه یک سفر لذت‌بخش و پرثمر دارند.

بهبود تجربه سفر: آژانس‌های مسافرتی و برگزارکنندگان تور، مدیریت سفر و تدارکات، که برای همه‌ کس کار ساده‌ای نیست، به عهده می‌گیرند. مانند رزرو اقامتگاه، برنامه‌ریزی پرواز و سفر و فعالیت‌های گردشگری، که تجربه‌ یک سفر با برنامه و منظم را برای شما به ارمغان می‌آورند.

ارایه گزینه متناسب: با ارایه طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها و فعالیت‌های سفر، مطابق با ترجیحات، علایق و بودجه شما، تعطیلاتی مقرون‌به‌صرفه تا مجلل برای شما آماده می‌نمایند.

دانش و مشاوره: برگزار کنندگان تور خارجی غالبا اطلاعات دقیق‌تری در مورد مقصد گردشگری دارند و راهنمایی‌ها و توصیه‌های بهتری در اختیار شما قرار می‌دهند، تا بهترین سفرتان را تجربه کنید.

انتخاب بهترین روش: با پیشنهادات و بسته‌های سفر از پیش برنامه‌ریزی و رزرو شده، یا گزینه‌های قابل تنظیم، زحمت و بار برنامه‌ریزی و رزرو را از دوش شما بر می‌دارند تا تنها از سفرتان لذت ببرید.

پیشنهادات ویژه: برگزارکنندان تور خارجی با دسترسی به پیشنهاداتی منحصر به فرد، تخفیف‌ها و بسته‌های ترکیبی، ارزش بیشتری به شما ارایه خواهند نمود که شاید به صورت فردی در دسترس شما نباشند.

ایمنی و یاری در سفر: خدماتی که در تور ارزان خارجی و لاکچری، برای موارد اضطراری در نظر گرفته می‌شوند و آرامش خاطر را برای شما به همراه خواهند داشت. به ویژه زمانی که در حال بازدید از مقاصد گردشگری جدید هستید یا با شرایط پیش‌بینی نشده روبرو می‌شوید.

سفری به یادماندنی: اگر تور خارجی و سفر، به دقت برنامه‌ریزی شود، تجربه‌ای استثنایی در سفر برای شما رقم خواهد خورد. با سپردن این وظیفه به تور، نگرانی‌ها و دغدغه شما در سفر نیز به صفر می‌رسد.

تور خارجی گروهی

سفر با تور چگونه است؟

در یک تور خارجی گروهی، با یک برنامه سفر از پیش تعیین شده و گروهی از افراد که اغلب توسط یک لیدر یا راهنمای تور همراهی می‌‎شوند، سفر خواهید نمود؛ گروه‌های کوچک و بزرگی از دوست‌داران سفر که برنامه سفر مشخصی برای گشت‌وگذار و لذت از سفر دارند.

مزایای سفر گروهی

اما انتخاب یک تور خارجی گروهی، مزایایی در برابر تنها سفر کردن نیز دارد.

صرفه‌جویی در هزینه: از آنجایی که تورهای گروهی به صورت جمعی، رزرو اقامت، پرواز و جاذبه‌های گردشگری انجام می‌دهند، اغلب خوب تخفیف می‎‌گیرند و هزینه تمام شده سفر نیز برای شما کمتر می‌شود.

تعامل بهتر: فرصتی برای پیدا کردن دوستان جدید، گپ و تجربه سفر جمعی.

راحتی در سفر: برگزارکننده تور وظیفه برنامه‌ریزی، رزرو و تدارکات را به عهده می‌گیرد.

امنیت: هنگام بازدید از مکان‌های جدید، سفر گروهی احساس امنیت بیشتری به شما می‌دهد.

ملاحظات انتخاب یک تور گروهی

اما قبل از انتخاب یک تور خارجی باید به یک سری مسایل نیز دقت نمایید تا در زمان سفر با نارحتی و نارضایتی مواجه نشوید!

  • ترجیح شما در انتخاب گروه بزرگتر است یا کوچکتر و صمیمی‌تر!
  • برنامه سفر، متناسب با علایق و روند مورد نظر شما باشد.
  • موارد گنجانده شده مانند فعالیت‌ها، وعده‌های غذایی، محل اقامت و غیره با سلایق و تمایلات شما مطابقت داشته باشد.

سفر با تور چگونه است؟

نحوه کار تور

در برگزاری تور خارجی دو بخش نقش و مسئولیت ایفا می‌کنند: اپراتور یا برگزارکنندگان تور و آژانس‌های مسافرتی.

اپراتورهای تور: طراحی و اجرای بسته‌های تور، رسیدگی به تدارکات، اسکان، حمل و نقل و فعالیت‌ها.

آژانس‌های مسافرتی: به عنوان واسطه بین مسافران و اپراتورهای تور عمل می‌کنند و خدمات مرتبط با سفر را ارایه می دهند.

نقش‌ها و مسئولیت‌ها

مجری تور سفر را برنامه‌ریزی می‌کند. محل اقامت و سفری امن برای شما ترتیب می‌دهد. راهنما استخدام می‌کند و تدارکات سفر را مدیریت می‌کند.

آژانس مسافرتی نیز با ارایه اطلاعات، رزرو و راهنمایی مسافران، طیف وسیعی از خدمات مرتبط با سفر را به شما ارایه می‌کند.

خدمات ارایه شده توسط آژانس‌های مسافرتی نیز به شرح زیر هستند:

  • رزرو محل اقامت، هتل، استراحتگاه، مهمانخانه و غیره
  • ترتیبات حمل و نقل، پرواز، قطار، اتوبوس و اجاره ماشین
  • انتخاب راهنمای تور، راهنمای محلی، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های سفر
  • ارایه بیمه سفر یا تسهیل اخذ بیمه نامه مسافرتی
  • ارایه بسته‌های سفارشی متناسب با سلایق مختلف
  • پشتیبانی 24/7 در مواقع اضطراری

رزرو بهترین تور خارجی و داخلی در فلای‌تودی

اگر قصد دارید یک تجربه عالی از سفر با انواع تور داخلی و خارجی به دست آورید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از ساست یا اپلیکشن فلای‌تودی برای رزرو تور است.

فلای‌تودی یکی از بهترین برگزارکنندگان تور خارجی و داخلی است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی بهترین تور خارجی و داخلی را پیدا کنید.

از دیگر خدمات فلای‌تودی می‌توان به رزرو بلیط قطار و هواپیما، رزرو هتل، گشت شهری، تهيه بیمه مسافرتی، صدور ویزا و … اشاره نمود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.