ورزش همگانی و روستایی در کرمانشاه پررنگ‌تر می‌شود

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 15:56
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از مسئولین همه هیات‌های ورزشی خواست تا کمیته‌های ورزش همگانی و روستایی را در زیرمجموعه هیات‌های خود راه اندازی کنند.

منوچهر حاتمی، امروز (۱۹ اردیبهشت) در نشست روسای هیات‌های ورزشی شهرستان کرمانشاه، از هیات های ورزشی به عنوان اصلی ترین نهادهای اجرایی در ورزش نام برد و اظهار کرد: بیشترین برنامه‌ریزی‌ها در حوزه ورزش توسط هیات‌های ورزشی انجام می‌گیرد که نشان از اهمیت جایگاه آنها دارد.

وی تاکید کرد: هر کدام از هیات‌های ورزشی که برنامه‌های بیشتری داشته باشد، میزان اعتباراتی که به آن هیات هم تعلق می‌گیرد، بالاتر خواهد بود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان با تاکید براینکه هیات های ورزشی باید توجه ویژه ای به شهرستانها داشته باشند، عنوان کرد: با توجه به نقشی که هیات های شهرستانی می توانند در توسعه ورزش و کشف قهرمانان از دل مناطق محروم و دور افتاده داشته باشند، باید توجه به آنها بیشتر شود و هیات‌های استانی از اعتباراتی که می گیرند، سهم مناسبی به شهرستانها بدهند. 

به گفته این مسئول، تمام هیات‌های ورزشی موظف هستند دو کمیته تخصصی همگانی و روستایی را در هیات های خود تشکیل دهند. 

وی در ادامه به اهمیت کار فرهنگی در ورزش اشاره کرد و گفت: هر چند ما متولی امر ورزش برای توسعه سلامت و شادی و نشاط در بین مردم هستیم، اما هر اقدامی که در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی شکل می گیرد، باید همراه با کار فرهنگی باشد. 

حاتمی خاطرنشان کرد: اگر تنها به فکر قهرمان پروری باشیم و قهرمانانی هم تربیت کنیم، اما اصول اخلاقی، جوانمردی و پهلوان منشی را به آنها آموزش ندهیم، ارزشی نخواهد داشت.

وی متذکر شد: هرچند در تاریخ ورزش کشورمان افراد زیادی بوده‌اند که در میادین ورزشی المپیک و جهانی مدال‌آوری داشته اند، اما در میان همه آنها مردم تختی را می شناسند و هیچ‌گاه او را از خاطر نمی‌برند، چرا که او  در کنار قهرمان بودن، اخلاقمدار و پهلوان منش بود و همین هم باعث شده تا نامش جاودانه شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به مشکلاتی که روسای برخی از هیات های ورزشی شهرستان کرمانشاه در این نشست مطرح کردند، اشاره کرد و گفت: هیات‌ موتورسواری و اتومبیلرانی می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقاء فرهنگ رانندگی مردم و افزایش شادی و هیجان بین نسل جوان داشته باشد، بنابراین برای حل مشکل ورود ورزشکاران این رشته به دهکده المپیک مجوزهای لازم را خواهیم داد. 

وی در رابطه با مشکل نبود زیرساخت‌ها برای ورزشکاران رشته شنا هم گفت: تمام استخرها را موظف کرده‌ایم تیم تشکیل بدهند و از ظرفیت ورزشکاران این رشته استفاده کنند. برای تمرین قهرمانان نیز با استخرهای زیرمجموعه اداره کل که طبق ماده ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده، رایزنی خواهیم داشت تا تایم‌هایی را در اختیارشان قرار دهند. 

حاتمی در رابطه با مشکل دوومیدانی کاران کرمانشاه مبنی بر خراب بودن پیست‌های دوومیدانی نیز عنوان کرد: برای بهسازی پیست‌های ورزشگاه آزادی و کوثر اقدامات لازم صورت می گیرد. 

وی به نداشتن فضای تمرینی برای ورزشکاران رشته قایقرانی هم اشاره کرد و افزود: پس از خشک شدن دریاچه شهربازی ورزشکاران این رشته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، با این وجود پیست کانوپولو واقع در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد در حال احداث است و در تلاش برای تکمیل هرچه سریع‌تر آن هستیم. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پاسخ به رئیس هیات کبدی شهرستان کرمانشاه که از واگذاری سالن کبدی مجموعه ورزشی امام سجاد(ع) به بخش خصوصی طبق ماده ۸۸ گلایه کرد نیز گفت: چندباری از این سالن بازدید صورت گرفت، اما متاسفانه هیچ ورزشکاری در آنجا تمرین نمی‌کرد و عملا سالنی بلااستفاده بود و ما نیز طبق دستورالعملی کشوری آن را از طریق ماده ۸۸ واگذار کردیم. 

حاتمی عنوان کرد: از همه هیات‌های ورزشی شهرستانی می‌خواهیم برای افزایش آمار ورزشکاران بیمه شده خود تلاش کنند و در این راستا می‌توانند برگزاری مسابقات را  در دستورکار قرار دهند که هم آمار بیمه شده را افزایش می‌دهد و هم باعث رشد فنی ورزشکاران می شود. 

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.