پخت ماکارونی رژیمی خوشمزه با این ترفند‌ها

جمعه 17 آذر 1402 - 15:05
ماکارونی از غذاهای پرطرفدار است و اگر می‌خواهید ماکارونی رژیمی درست کنید این ترفندها را به کار بگیرید.

ماکارونی یکی از غذا‌های محبوب و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد، اما برخی از افراد به دلیل کالری بالا این غذا آن را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند، اگر شما دوست دارید همچنان ماکارونی بخورید و وزن کم کنید، باید ترفند‌های پخت ماکارونی کم کالری را یاد بگیرید.

به گزارش جی پلاس، اگر شما هم به ماکارونی علاقه دارید، اما به دلیل کالری بالا این غذا را از رژیم خود حذف کرده اید نگران نباشید می‌توانید با رعایت چند ترفند ماکارونی رژیمی درست کنید.

این روزها، بسیاری از افراد به دلیل اضافه وزن، نیاز به تغییر رژیم غذایی و یا مواردی مثل سالم خواری به غذا‌های سالم روی می‌آورند. ماکارونی یکی از غذا‌های محبوب و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد، اما برخی از افراد به دلیل کالری بالا این غذا آن را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند، اگر شما دوست دارید همچنان ماکارونی بخورید و وزن کم کنید، با این بخش همراه شوید و ترفند‌های پخت ماکارونی کم کالری را یاد بگیرید. برای کم شدن کالری ماکارونی به نکات زیر توجه کنید:

ماکارونی سبوس دار

ماکارونی سبوس دار یا قهوه‌ای نوعی ماکارونی غنی شده است که از آرد گندم کامل تهیه می‌شود، این ماکارونی از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و فیبر بیشتری نسبت به ماکارونی‌های معمولی دارد. مصرف این ماکارونی به دلیل فیبر بالا باعث افزایش حرکات دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست و احساس سیری بیشتر خواهد شد.

سس‌های کم‌کالری یا بدون کالری

سس‌های کم کالری، دارای کمترین میزان چربی اشباع و کلسترول بوده و می‌توانند به صورت مفیدی به سلامت کمک کنند و برای کاهش و کنترل وزن مفید می‌باشند. برای چاشنی و طعم‌دارکردن ماکارونی بهتر است به‌جای استفاده از سس‌های خامه‌ای و سس‌های چرب، از سس‌های سبک مثل سس گوجه فرنگی یا سس‌های سبزیجات استفاده کرد.

استفاده نکردن از پنیر پیتزا

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از غذا‌های محبوب و خوشمزه است، اما بسیار پرکالری می‌باشد. برای کاهش کالری ماکارونی بهتر است به آن پنیر پیتزا نیافزایید.

ماکارونی سبزیجات

برای تهیه ماکارونی کم کالری می‌توان به آن به جای افزودن مرغ و گوشت، سبزیجاتی مثل قارچ، فلفل دلمه‌ای، هویج و گوجه فرنگی، کرفس، پیازچه، ذرت، نخود فرنگی و… افزود. این کار سبب می‌شود حجم غذا بیشتر شده و شما بهتر احساس سیری نمایید.

پخت ماکارونی با روغن کم

روغن‌ها برای پخت غذا، تهیه سالاد و... استفاده می‌شوند. هریک از روغن‌ها کالری، ارزش غذایی و خواص و مضرات خاص خود را دارند و معمولا از کالری بالایی برخوردارند. برای پخت ماکارونی کم کالری بهتر است از روغن کمتری استفاده کنید و ماکارونی را در آب بپزید.

ماکارونی‌های کوچکتر و نازک‌تر

ماکارونی‌های کوچکتر و نازک‌تر کالری کمتری نسبت به ماکارونی‌های بزرگتر و ضخیم‌تر دارند پس برای پخت ماکارونی کم کالری از ماکارونی‌های کوچکتر و نازک‌تر استفاده کنید.

گوشت چرخ کرده و مخلفات

یکی از محبوب‌ترین روش‌های طبخ ماکارونی، پخت ماکارونی ساده با گوشت چرخ کرده است. برای کم کردن کالری ماکارونی به مقدار گوشت چرخ کرده و مخلفات استفاده شده در ماکارونی توجه کنید، زیرا سبب افزایش کالری می‌شود. می‌توانید به جای استفاده از گوشت زیاد مقداری به آن سویا بیافزایید.

ته دیگ ماکارونی

ته دیگ نان لواش و یا ته دیگ سیب زمینی ماکارونی گرچه پرطرفدار است، اما کالری بالایی دارد و زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند به سرعت وزن‌تان را افزایش دهد. برای اجتناب از مصرف ته دیگ می‌توانید ماکارونی را به صورت کته یا بدون آبکشی تهیه نمایید.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.