برخی مدیران و مسئولان، شوراهای شهر و روستاها را رقیب خود ندانند

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 12:46
نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برخی مدیران و مسئولان شوراهای شهر و روستاها را رقیب خود ندانند؛ اگر دنبال خدمتگزاری بهتر هستیم باید به قوانین موجود و قوانین اصلاح شده احترام بگذاریم.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز ۹ اردیبهشت‌ماه، در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستای شهرستان مشهد که به مناسبت روز ملی شوراها در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات جز با همفکری ‌ شکل نمی‌گیرد. امروز جمع شدیم و در خصوص شوراها صحبت می‌کنیم.

وی افزود: وقتی در خصوص شوراها مطالعه می‌کنیم می‌بینیم در قرآن، احادیث، قانون اساسی، کلام امام راحل(ره) و مقام مقام رهبری از اهمیت شوراها صحبت شده اما هنوز به نقطه اصلی خودمان و آنچه قانون اساسی به ما به عنوان نمایندگان مردم موظف کردند، محقق نشده و این نقص وجود دارد.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه امروز باید بسیاری از تصمیمات توسط شوراهای شهر و روستاها انجام شود اما واقعا اینگونه نیست و هنوز با این هدف فاصله داریم، عنوان کرد: ما دنبال این هستیم فاصله را کاهش ‌دهیم و اتفاقات خوبی برای خدمتگزاری به مردم رقم بزنیم. زمانی که امام(ره) دستور تشکیل شوراها را دادند، با این نگاه بود که کار منطقه، محله و شهر یا روستا را برای اداره به خود مردم واگذار کرده و نقش مردم را پررنگ کنیم.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: امروز وظیفه داریم در راستای اهداف نظام و سیاست‌های دولت تلاش کنیم اما در این مسیر برخی موانع وجود دارد که باید این موانع را هرچه زودتر با همفکری، همدلی، مشورت و تصمیمات کلان دولت برطرف کنیم، وگرنه به هدف اصلی نرسیدیم و نخواهیم رسید؛ زیرا هدف ما فتح قله خدمتگزاری به مردم است اما در میانه راه هستیم که باید تکمیل شده و اختیارات به شوراها واگذار شود.

وی بیان کرد: تصمیمات ما به عنوان خدمتگزاران مردم در روستا و شهر براساس تکلیف و خدمتگزاری است اما واقعا نتوانستیم آنچه را که باید محقق کنیم. نمی‌گوییم کاری انجام نشده، بعد از پیروزی انقلاب خدمات زیادی داشتیم و داریم و خواهیم داشت اما تا رسیدن به قله راه داریم. باید به گونه‌ای تلاش کنیم که بتوانیم خدمتگزاری خوبی را برای مردم حتی در دورترین نقطه روستاها نیز انجام دهیم.

حاجی‌بگلو با اشاره به اینکه یکی از مواردی که ما پیگیری می کنیم، اصلاح قوانین شوراهای شهر و روستا است، تصریح کرد: مردم باید نقش پررنگی داشته باشند. ساختار سیاسی ما باید نسبت به شوراها تغییر کند. برخی مدیران و مسئولان شوراهای شهر و روستاها را رقیب خود ندانند؛ اگر دنبال خدمتگزاری بهتر هستیم باید به قوانین موجود و قوانین اصلاح شده احترام بگذاریم. بسیاری از معضلات کشور به دست مردم قابل حل است.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در اردیبهشت‌ماه در شورای عالی استان‌ها اولین قانون تصویب می‌شود که مقامات دولتی منصوب شده توسط وزیر و رئیس‌جمهور در استان‌ها مکلف شوند از شورای استان رای اعتماد بگیرند.


انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.