انگلیس بدترین کشور ثروتمند از نظر فقر کودکان

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 19:47
براساس گزارش صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، فقر کودکان در انگلیس، بدترین مورد در میان کشور‌های ثروتمند جهان است.

انگلیس بدترین کشور ثروتمند از نظر فقر کودکان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارش یونیسف، میزان فقر نسبی کودکان در انگلیس، در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ میلادی، ۲۰ درصد افزایش یافته است. به این ترتیب، انگلیس از نظر فقر کودکان، بدترین کشور ثروتمند محسوب می‌شود.
طبق گزارش یونیسف، در یک دهه اخیر در میان ۳۹ کشور ثروتمند جهان، انگلیس از نظر فقر کودکان، در رده ۳۹ قرار دارد. در این بررسی، کشور‌های دارای درآمد بالا و متوسط در قاره اروپا و عضو سازمان توسعه و همکاری نشریه ایندیپندنت در این باره نوشت: در بررسی یونیسف، وضعیت کلی نیز انگلیس در میان ۳۹ کشور ثروتمند، در رده ۳۷ قرار گرفته و فقط از دو کشور ترکیه و کلمبیا بهتر بوده است. براساس این گزارش، انگلیس با کاهش کمک‌ها به کودکان و خانوار‌های فقیر، برای کاهش فقر کودکان، اقدام نکرده و در نتیجه، میزان فقر کودکان در این کشور افزایش یافته است. 
به نوشته ایندیپندنت، خانوار‌هایی که بیش از ۶۰ درصد از درآمد ماهانه خود را برای اجاره مسکن بپردازند، فقیر محسوب می‌شوند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.