آخرین آمارها از میزان پیشرفت در بخش انرژی | رشد صادرات نفتی ادامه دارد؟

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 11:42
وزیر نفت از رشد ۲۰درصدی صادرات نفت ایران خبر داد و تأکید کرد: سال گذشته با وجود کارشکنی دشمنان ارزش کل صادرات نفت ایران به ۳۵میلیارد دلار رسید.به‌گفته او، تولید نفت نیز در دولت سیزدهم ۶۰درصد رشد کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، به‌طور قطع نفت یکی از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران در بازارهای جهانی است و هر نوع کاهش در فروش نفت صرف‌نظر از اینکه منجر به کاهش درآمدهای ارزی کشور می‌شود، می‌تواند بر بازار ارز نیز اثرگذار باشد.

در چنین شرایطی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در سال‌های گذشته عمدتا صادرات نفت ایران را نشانه رفته است تا حجم منابع ارزی در دسترس ایران را کاهش دهد. آنطور که آمارها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۷و به‌دنبال آغاز دور جدید تحریم‌ها، میزان صادرات نفت ایران در دولت قبل به کمترین میزان خود رسید. حالا اما آنطور که وزیر نفت می‌گوید وضعیت صادرات نفت ایران بهبود یافته و اکنون صادرات نفت به بالاترین میزان از سال ۱۳۹۷تاکنون رسیده است.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی اوجی از افزایش تولید نفت | ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور اضافه می شود

تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات

بر همین اساس جواد اوجی، وزیر نفت در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت از رشد ۲۰درصدی صادرات نفت ایران خبر داد و تأکید کرد: سال گذشته با وجود کارشکنی دشمنان ارزش کل صادرات نفت ایران به ۳۵میلیارد دلار رسید. به‌گفته اوجی ، تولید نفت نیز در دولت سیزدهم ۶۰درصد رشد کرده است.

آخرین آمارها و اقدامات انجام شده در بخش انرژی در دولت سیزدهم از زبان جواد اوجی وزیر نفت:

آخرین آمارها از میزان پیشرفت در بخش انرژی | رشد صادرات نفتی ادامه دارد؟

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.