تست سل و بروسلوز بیش از ۱۲ هزار راس گاو شیری در خرمدره

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 10:49
رئیس اداره دامپزشکی خرمدره گفت: شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی است و بیماری بروسلوز از جمله مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: یکی از راه‌های مبارزه و کنترل بیماری‌های دامی، انجام تست‌های غربالگری برای تشخیص دام‌های مشکوک و آلوده و همچنین ردیابی این بیماری در دام است و در بیماری بروسلوز ابتدا واکسیناسیون و در صورت ابتلا دام به تب مالت، تنها راه مبارزه حذف دام است.

وی تصریح کرد: ضدعفونی کردن مرتب جایگاه‌های نگهداری دام و رعایت اصول قرنطینه‌ای برای انجام اقدامات کنترل و پیشگیرانه از بروز بیماری حائز اهمیت است و از دامداران درخواست می‌شود در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری تب مالت و سایر بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند و از هرگونه جابه‌جایی، حمل‌ونقل و ورود دام به دامداری خود بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی خرمدره با اشاره به اینکه در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲ هزار رأس گاو در سطح شهرستان تحت پوشش تست سل و بروسلوز قرار گرفتند، افزود: تعداد ۲ رأس گاو راکتور بروسلوزی با تشخیص به موقع از چرخه پرورش حذف و کشتار و معدوم شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.