پیش بینی بورس امروز ۱۸ اردیبهشت / غایب بزرگ بازار مشخص شد

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 08:25
در معاملات دوشنبه، ۴۶ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۸۵ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۸۷ درصدی به ۳۰۵ میلیارد تومان رسید.

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران برای ششمین روز متوالی کاهش یافت. برای پیش بینی بازار سهام امروز، به روند معاملات روز قبل نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه، شاخص کل به ۲۰ هزار و ۶۴۷ واحد کاهش یافت و شاخص کل هم‌وزن نیز به ۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید. همچنین، شاخص کل فرابورس نیز ۲۰۲ واحد کاهش یافت و شاخص هم‌وزن فرابورس با یک هزار و ۶۱۱ واحد کاهش داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت توسعه شهری توس گستر (وتوس)، شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) و شرکت سیمان دشتستان (سدشت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) و شرکت عطرین نخ قم (نطرین) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس)، کفپارس (شرکت فراورده‌های نسوز پارس) و خوساز (شرکت محورسازان ایران خودرو) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت رایان هم افزا (رافزا)، شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) و شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۴۶ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۸۵ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۸۷ درصدی به ۳۰۵ میلیارد تومان رسید.

030217

پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص بورس برای ششمین روز ریزش کرد و بیش از ۲۰ هزار واحد پایین آمد. نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، وبملت، شبندر و شستا بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، برای ششمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. نمادهای خودرو، فملی، خساپا، ثپردیس، شپنا، سامان، وشهر، خگستر، وپارس و مادیرا بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

روز دوشنبه ۲۹۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز یکشنبه بیش از ۳ برابر -معادل ۲۵۲ درصد- افزایش یافته است. در مجموع ۶ روز معاملاتی اخیر بورس تهران هزار و ۶۴ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

همچنین دیروز عرضه بر تقاضا غلبه داشت و ارزش‌ صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود. دیروز نرخ افت شاخص افزایش یافت و ۰.۹۱ درصد ریزش کرد. شاخص هم وزن نیز ۰.۹۲ درصد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۰.۸ درصد و شاخص هم وزن فرابورس نیز ۱.۱۷ درصد تنزل کردند. 

برخی تحلیلگران تکنیکی پس از پایین آمدن شاخص از مرز ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد درباره احتمال سقوط شاخص با شکستن این سطح حمایت هشدار داده بودند. با توجه به مازاد عرضه در بازار، به نظر می‌رسد امروز نیز نیروی صعودی در بازار غایب باشند.

030217

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.