نیاز به مردمی‌سازی در حوزه ترویج فرزندآوری است

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 19:17
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: اکنون در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از سال ۱۴۰۰ جلوی روند ۹۵ سال را گرفتیم و به سمت تحکیم خانواده و ترویج فرزندآوری رفتیم. آنچه الان بعد از ۶۲ بار تاکید رهبری مورد نیاز است، بحث مردمی‌سازی در حوزه ترویج فرزندآوری است.

فاطمه محمدبیگی امروز ۲۰ اردیبهشت ماه در همایش ملی رویش امید که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز مسئله بغرنج جمعیت که ناشی از جنگ جمعیتی حداقل ۹۵ ساله در کشور ما است، نیازمند تبیین، راهبری و حکمرانی ویژه جمعیتی در کشور است.

وی افزود: بعد از اینکه در سال ۱۳۰۷، به‌دست رژیم پهلوی شکل‌گیری زوج فراماسونری آغاز شد و به حوزه آزادی ظاهری زنان پرداختند، در واقع کاهش جمعیت و فرزندان نیز مطرح بود. حتی حادثه گوهرشاد هم در دسته این پدیده قرار می‌گیرد که مبارزه با بحث عفاف و حجاب نیز مبارزه با خانواده‌نگری و جمعیت است.

نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: اکنون جنگ جمعیتی را شروع کردند تا به قانون تنظیم خانواده، با ظاهری زیبا اما باطنی ننگین برای مدیریت کردن کشورها به خصوص کشورهای مسلمان بپردازند. از سال ۱۳۶۵ که در نظام بهداشتی کشور ما این کنوانسیون پذیرفته و در سال ۱۳۷۲‌ به نام تنظیم خانواده قانون شد، در طی این مدت یعنی از سال ۱۳۶۵ تا ۱۴۰۰، حدود ۲۰‌ میلیون نفر جمعیت که باید در کشور بدنیا می‌آمد، با روش جلوگیری از بارداری و تهاجمی منجر به ناباروری ایرانیان و عدم تولد ۲۰ میلیون نفر شد.

نماینده شهر قزوین در مجلس اظهار کرد: اکنون در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از سال ۱۴۰۰ جلوی روند ۹۵ سال را گرفتیم و به سمت تحکیم خانواده و ترویج فرزندآوری رفتیم. آنچه الان بعد از ۶۲ بار تاکید رهبری مورد نیاز است، بحث مردمی‌سازی حوزه ترویج فرزندآوری است.

وی بیان کرد: امروز آنچه که رهبری تاکید دارند این است که همه آحاد مردم در این امر حرکت کنند. بسیجیان و سپاه ما در سال گذشته رتبه اول ترویج فرزندآوری را داشتند که نشان می‌دهد در همه زمینه‌ها مدافع حریم و حرم هستند.

محمدبیگی گفت: ما گله‌مند هستیم از اینکه بودجه جمعیتی در کشور تخصیص داده نمی‌شود. قرار بود سالانه حداقل ۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه اجرای قانون شود، سال اول ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان روی کاغذ نوشته شد و چیزی تخصیص پیدا نکرد. سال دوم ۷۵۰۰ میلیارد تخصیص داده شد که  ۴۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و از دولت می‌خواهیم باقی را پرداخت کند. در سال ۱۴۰۳، ۶۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شد که متاسفانه روند نزولی داشته و این نیازمند است نگاه تصمیم‌گیران دقیق و مبتنی بر شناخت خطرات عمیق کاهش جمعیت باشد.

وی در پایان سخنان خود افزود: زمان طلایی مادری ۲ درصد افزایش داشته، تولد سومین و چهارمین فرزند، ۱۵ درصد افزایش در کشور داشته و نشان‌ می‌دهد ریل‌گذاری ملت در انتخاب نمایندگان و مجلس برای تبیین سیاست‌ها برای جمعیت می‌تواند راهگشای آینده باشد.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.