صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 15:49
ساوه- معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.