ورود ناوگان امدادی جدید به کشور/برنامه‌های ویژه هفته هلال

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 12:12
رییس جمعیت هلال احمر برنامه‌های ویژه این جمعیت در هفته هلال احمر را تشریح کرد و از ورود ناوگان امدادی جدید به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست خبری که مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، اعلام کرد: هر روز از این هفته برنامه ویژه با شعار خاص خواهیم داشت.

وی افزود: عصر امروز نمایشگاه دستاوردهای هلال احمر را در حاشیه دریاچه خلیج فارس به همراه مانور دریایی و زمینی و پویش اهدای خون داریم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: فردا همایش بزرگ ملی با حضور رئیس مجلس، سفرا و نمایندگان صلیب سرخ و جوانان هلال احمر خواهیم داشت. در حاشیه این همایش کارگاه‌های آموزشی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این هفته برج آزادی، پل طبیعت و برج آزادی به رنگ هلال احمر در خواهد آمد، گفت: پنجشنبه در گلزار شهدا حضور خواهیم داشت.

کولیوند گفت: روز جمعه با حضور بانوان به عنوان طلایه داران امید برنامه امدادی و داوطلبانه داریم و شنبه هفته آینده خدمات توانبخشی با مشارکت داوطلبان و مردم خواهیم داشت. افتتاح ملی، محلی و منطقه‌ای مثل مرکز هوشمندسازی و تحلیل داده داریم و فعالیت‌های هلال از این محل قابل رصد است. همچنین ۵ مرکز هم در خارج کشور افتتاح خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط هلال احمر گفت: با کمک داوطلبان برای زنان سرپرست خانوار آسیب پذیر آموزش جهت اشتغال ارائه شده و موفقیت‌های خوبی برای کارآفرینی و توانمندسازی آنها صورت گرفته است.

وی اعلام کرد: همچنین ۶۸ هزار کانون دانش آموزی داریم و ۲۰۰ هزار طلبه را آموزش امدادی داده‌ایم.

کولیوند با اشاره به جایگاه بین المللی هلال احمر ایران اعلام کرد: ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا در میان جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ است.

کولیوند گفت: در حوزه امداد و نجات نیز اگرچه ما در سال گذشته مأموریت‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور داشتیم، اما ظرفیت انبارهای امدادی را ارتقا دادیم و خوشبختانه این اقدام انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تأمین ناوگان امداد و نجات در کشور نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ از ۲۴ بالگرد ما تعداد ۱۰ فروند فعال بود، امروز اما ۲۳ بالگرد ما فعال است گرچه بازهم به بالگرد نیاز داریم.

وی بیان داشت: ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات را از گمرک ترخیص کردیم که این خودروها به امید خدا وارد ناوگان خواهند شد. همچنین ۱۵۰۰ دستگاه دیگر را هم سفارش خواهیم داد که از آبان تا دی ماه آنها را تحویل خواهیم گرفت.

خبر در حال تکمیل است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.