اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد [تماشا کنید]

چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 12:31
به‌تازگی اسپیس‌ایکس با یک راکت فالکون، 23 ماهواره استارلینک را به مدار زمین برد و این بوستر با موفقیت به زمین بازگشت. The post اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

اسپیس‌ایکس امروز با راکت فالکون 9، 23 ماهواره استارلینک را به مدار زمین برد و این بوستر برای استفاده مجدد به زمین بازگشت. این سیصدمین باری بود که اسپیس‌ایکس پس از پرتاب یک راکت فالکون 9، بوستر آن را با موفقیت فرود آورد.

براساس اعلام اسپیس‌ایکس، بامداد امروز مرحله اول موشک فالکون 9 روی سکوی شناور این شرکت فرود آمد و سیصدمین فرود موفقیت‌آمیز فالکون را تکمیل کرد. بوستر مرحله اول فالکون 9 با شماره مدل B1078، نهمین پرتاب خود را در این مأموریت انجام داد. این بوستر قبلاً در مأموریت «کرو-6» ناسا ​​به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی و چند پرتاب برای بردن ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین استفاده شده بود.

سیصدمین فرود بوستر موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس

پرتاب اخیر از مجتمع فضایی شماره 40 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در ساعت 6:17 بعدازظهر به وقت محلی انجام شد. مرحله اول این موشک پس از جداسازی، با موفقیت روی یک سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود آمد. این فرود حدود هشت‌ونیم دقیقه پس از پرتاب انجام شد. همچنین فرود اخیر، 233مین فرود روی سکوهای شناور این شرکت محسوب می‌شود.

اسپیس‌ایکس در پرتاب اخیر خود، 23 ماهواره استارلینک را به 5851 ماهواره موجود در مدار زمین اضافه کرده است. قبل از این پرتاب، 610 ماهواره استارلینک در سال 2024 طی 27 ماموریت به مدار پایین زمین پرتاب شدند.

قابل‌ذکر است که اسپیس‌ایکس مدتی پیش رکورد استفاده مجدد از یک موشک خود را شکست. یک موشک فالکون 9 این شرکت بیستمین پرتاب خود را تجربه کرده است که رکوردی خیره‌کننده در زمینه استفاده مجدد از یک موشک محسوب می‌شود.

اسپیس‌ایکس همچنین چندی قبل در مأموریتی جداگانه فضانوردان «کرو-8» را با یک راکت فالکون 9 دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.