علاقه تویوتا به خودروهای هیدروژنی

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 00:04
دنیای‌اقتصاد: تویوتا از معدود خودروسازانی است که معتقد است خودروهای الکتریکی با سلول سوختی هیدروژنی (FCV) آینده حمل‌ونقل بدون آلایندگی هستند؛ حتی اگر خودروهای سواری هیدروژنی این شرکت مورد توجه قرار نگرفته باشند. سلول‌‌‌‌های سوختی ممکن است بهترین گزینه برای خودروها نباشند، اما مدل میرای تویوتا ثابت کرد این گزینه شاید برای خودروهای بزرگ‌‌‌‌تر مانند پیکاپ و کامیون مناسب‌‌‌‌تر باشد.

پیکاپ‌های پیل سوختی هیدروژنی ایده جدیدی نیست و چند شرکت در طول سال‌ها به ایجاد چنین خودرویی علاقه‌مند بوده‌اند. با این حال، هیچ‌یک از این پروژه‌‌‌ها هرگز به عرضه عمومی پیکاپ‌‌‌‌های FCV منجر نشدند.این خودروها معمولا ایده استارت‌آپ‌های بیش ازحد جاه‌طلبانه محسوب می‌شدند که فاقد منابع و پشتوانه برای تحقق آن بودند. تویوتا یکی از خودروسازان بزرگ جهان و در فناوری FCV پیشرو است. بنابراین اگر می‌‌‌خواست با استفاده از این پیشرانه پیکاپ بسازد، امکان آن را داشت. جی ساکت، مهندس ارشد تویوتا می‌‌‌گوید: فناوریFCV فرصتی عالی برای کامیون‌‌‌‌های سبک ارائه می‌دهد، چون می‌توانید به همان محدوده برای کامیون برسید که برای آن به یک باتری بسیار بزرگ نیاز دارید.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.