دنیای اقتصاد: مخالفان خودروهای برقی همواره قیمت بالای تعویض باتری را دلیلی برای دوری از وسایل نقلیه برقی عنوان میکنند، اما مطالعه اخیر و دادههای گردآوریشده نشان میدهد که نباید چندان نگران این موضوع بود. دادهها نشان میدهد به طور متوسط تنها 1.5درصد از خودروهای هیبریدی پلاگین به دلیل خرابی بین سالهای 2011 تا 2023 به تعویض باتری نیاز داشتهاند و این تعداد بین سالهای 2016 تا 2023 به تنها یکدرصد کاهش یافته است. ویژگیهایی از جمله مدیریت حرارتی و سیستمهای خنککننده، عمر باتری را طولانیتر کرده است. تعداد تعویض باتری خودروهای هیبریدی پلاگین قبل از مدل سال 2015 قطعا بیشتر بود. خودروهای مدل 2014 دارای نرخ تعویض 3.9درصدی هستند، درحالیکه خودروهای 2013، نرخ 4.4درصدی دارند.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.