اعلام موجودیت ۲ فراکسیون سیاسی برای مجلس دوازدهم

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 23:49
مجلس دوازدهم درحالی از هفتم خرداد امسال آغاز بکار می کند که تا کنون ۲ فراکسیون سیاسی برای این مجلس اعلام موجودیت کردند.

به گزارش خبرنگار الف، 21 روز دیگر مجلس دوازدهم با 290 منتخب که برخی از آنها چهره های جدیدی هستند، کار خود را آغاز می کند.

از روزهای گذشته منتخبان جدید مجلس چه آنهایی که در حال حاضر نماینده هستند و چه آنهایی که از هفتم خرداد در صحن مجلس گردهم می آیند، نشست هایی داشتند و برای همفکری و هماهنگی در مجلس آینده بخصوص انتخاب 12 عضو هیئت رئیسه شامل یک رئیس، 2 نائب رئیس، شش دبیر و سه ناظر و همچنین انتخاب روسای کمیسیونهای تخصصی مجلس رایزنیهایی را آغاز کردند.

در همین نشست ها تا کنون 2 فراکسیون سیاسی اعلام موجودیت کرده است.

یکی فراکسیون انقلاب اسلامی است متشکل از منتخبان طیف اصولگرا (شورای هماهنگی نیروهای انقلاب، شورای وحدت، جبهه پایداری).

در نشست سه شنبه شب این فراکسیون در یکی از حسینه های تهران، هیئت اجرایی موقت که شامل 9 منتخب است، مشخص شدند.

نشست عصر سه شنبه این فراکسیون در واقع دومین جلسۀ هیئت موسس بود که درباره هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیئت ۹ نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرام‌نامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبان جریان انقلاب پس از برگزاری مرحلۀ دوم انتخابات مجلس ( روز جمعه 21 اردیبهشت) برنامه‌ریزی کنند.

بنا به گفته مسئولین این فراکسیون تا حدود ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برای عضویت در این فراکسیون اعلام آمادگی کردند.

فراکسیون دوم متشکل از منتخبانی هستند که یا از طیف اصلاح طلبان بوده و یا مستقل وارد عرصه انتخابات شدند و فعلا فراکسیون خود را مستقلین ولایی در مجلس دوازدهم نام نهادند و آن طور که مجید نصیر پور منتخب سراب در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفته در اولین جلسه این فراکسیون که سه شنبه شب گذشته برگزار شد 62 منتخب حضور داشتند.

  البته ممکن است نام این فراکسیون بعدا تغییر کند چرا که اعضای آن تصمیم دارند تا اساسنامه فراکسیون را تهیه و راجع به نام آن هم تصمیم گیری کنند.

در جلسه این فراکسیون ١۵ نفر از اعضا به عنوان هیئت موسس انتخاب شدند تا در جلسه دیشب هیئت موسسین انتخاب شدند که اساسنامه فراکسیون را بنویسند و بعد از بررسی، گزارش آن را به صحن فراکسیون بدهند.   

اسامی این 15 منتخب به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان  

 ⁃  غلامرضا نوری قزلجه  

 ⁃مهرداد لاهوتی  

 ⁃ غلامرضا تاج گردون  

 ⁃ فریدون همتی   

 ⁃ احمد بخشایش  

 ⁃ فتح اله توسلی  

 ⁃ عبدالکریم حسین زاده  

 ⁃ مهدی باقری  

-علاءالدین  بروجردی  

 ⁃ مجیدنصیرپور  

 ⁃ مریم  عبدالهی  

 ⁃ عباس قدرتی  

 ⁃ سید فرید موسوی  

 ⁃ مصطفی پوردهقان

 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.