ادعای شائبه تقلب از سوی ۲۱ نامزد انتخابات در زنجان رد شد

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 12:00
زنجان-رییس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: ادعای شائبه تقلب از سوی ۲۱ نامزد دور اول انتخابات مجلس در زنجان رد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی ظهر جمعه با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نیست و تکمیل مرحله اول انتخابات به‌شمار می‌رود. وی تعداد ناظران مرحله دوم انتخابات را یک هزار و ۶۰۰ نفر برشمرد و گفت: هیات‌های استانی هم در دو حوزه انتخابیه حاضر هستند و به طور کامل همه موارد رصد می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان زنجان با تأکید بر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات عنوان کرد: امیدواریم با حضور پرشور مردم تکلیف دو کرسی باقی‌مانده مشخص شود. وی با بیان اینکه در هر دوره از انتخابات ممکن است تخلفات ریز و درشت صورت گیرد، تصریح کرد: در دور اول، تخلفات تأثیرگذاری که باعث ابطال انتخابات شود، نداشتیم و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که سلامت انتخابات در آن تأیید شد.

محمدی یادآور شد: جرم‌انگاری توسط دستگاه قضائی انجام می‌شود و برخی از تخلفات سبب برکناری هیات‌های اجرای و یا ناظران شد. وی ادامه داد: تخلفات در شورای نگهبان در حال بررسی است و از عهده هیات نظارت استان خارج شده است.

رئیس هیات نظارت انتخابات استان زنجان در مورد اینکه در دور قبل برخی شائبه تقلب مطرح کردند، خاطرنشان کرد: ۲۱ نفر به این موضوع اعتراض داشتند و سندهای محکمی برای این ادعا ارائه نکردند و همه ۲۱ ادعا رد شد.

محمدی افزود: همه تخلفات را به شورای نگهبان گزارش کردیم و مجریان و ناظران که در مرحله اول تخلف داشتند در مرحله دوم حضور ندارند. محمدی با اشاره به اینکه گزارشات قبل، حین و بعد از انتخابات به شورای نگهبان ارسال می‌شود، اظهار کرد: آبروی افراد خط قرمز ما است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات صورت گرفته است، ابراز کرد: تخلفات در خود صندوق امکان ندارد و تخلفات بیرون از صندوق اتفاق می‌افتد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.