همکاری ایران برای نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 19:12
­مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نوسازی و بهسازی بیش از ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا به عنوان یکی از محور‌های همکاری دو کشور خبر داد.
همکاری ایران برای نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طرح مطالعات بازار کوبا آغاز شده و به زودی نتایج آن در اختیار بنگاه‌های اقتصادی که تمایل به همکاری با کوبا دارند قرار می‌گیرد. 
وی به برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۴ (آبان ماه ۱۴۰۳) اشاره کرد و افزود: از حضور واحد‌های صنعتی، تولیدی و شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حمایت می‌کنیم.
به گفته ­مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ پس از برگزاری نمایشگاه هاوانا ۲۰۲۳ هیئت‌های مختلفی از کشور کوبا در ایران حضور یافتند و نشست‌ها در زمینه نوسازی و بهسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا و در زمینه‌های دیگری از جمله کود، سموم و محصولات کشاورزی ادامه دارد.
مقیمی اضافه کرد: به زودی هیئت فنی و اجرایی از ایران به کوبا سفر می‌کند تا ضمن بازدید میدانی، ارزیابی‌های لازم را از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا مراودات انجام دهد، هم اکنون نیز پس از توافقات حاصل شده، چند قرارداد سرمایه‌گذاری در کوبا امضاء و کار‌های اجرائی آنها آغاز شده است.
وی به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کوبا و استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و افزود: این کمیسیون نیز می‌تواند زمینه ارتقاء فعالیت‌های موجود و تعریف محور‌های جدید همکاری متقابل را فراهم آورد.
­مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه کوبا ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادراتی ایران در منطقه آمریکای لاتین را دارد؛ گفت: هم اکنون اقلام سوپرمارکتی (فروشگاهی) ایران در بازار کوبا تقاضا محور است و هماهنگی‌های لازم برای صادرات این محصولات انجام شده است و باید از این فرصت به درستی استفاده کرد. 
همایش تجاری ایران و کوبا با حضور فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آنتونیو کاریکارته کورونا رئیس اتاق بازرگانی کوبا، آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر کوبا در تهران و جمعی از فعالان اقتصادی امروز ۱۱ اردیبهشت در اتاق ایران برگزار شد.
در این همایش تفاهم نامه همکاری میان دو اتاق بازرگانی ایران و کوبا با هدف زمینه سازی برای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی امضا شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.