هشدار«نارنجی» هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 10:23
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار «نارنجی» و ورود موج رگبار باران، رعدو برق و وزش باد شدید در این استان خبر داد.

«علی کرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص جزئیات ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه از بعدازظهر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت شروع و تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در کل استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در نقاط مستعد گرد و خاک پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها،خسارت به سازه های موقت، اختلال در تردد ناوگان عمومی، احتمال سقوط و ریزش تگرگ و آسیب خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: توصیه می شود از سفرهای غیرضروری پرهیز شود، دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند، از توقف و اتراق در بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود، از کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها خودداری شود، کانال ها و جداول لایه روبی شوند، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه ها و سایر سازه های موقت کنترل شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لِنده با بیشینه دمای ۲۹.۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای ۶.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.