اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد

سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 15:09
اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارش زا طی امشب تا فردا در مناطق غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در نطنز جاری شدن سیلاب و در نائین بارش تگرگ را طی امروز شاهد هستیم، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی شبانه روز گذشته تا صبح امروز چهار اردیبهشت از ایستگاه فریدونشهر ۱۰ میلیمتر، نطنز هشت میلیمتر، خور بیابانک ۳.۸ میلیمتر، اسلام آباد موگویی ۳.۷ میلیمتر، بویین میاندشت و دهاقان ۳.۴ میلیمتر، چوپانان ۳.۱ میلیمتر، داران سه میلیمتر، گلپایگان ۲.۵ میلیمتر، انارک ۲.۲ میلیمتر، شهرضا ۱.۸ میلیمتر و بادرود و نجف آباد ۱.۳ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارش‌زا طی امروز و فردا بر فراز استان ادامه می‌یابد، افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و از بعدازظهر رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شدت بارش طی امشب تا اواسط فردا و در نیمه غربی و شمالی استان خواهد بود.

امینی اضافه کرد: کماکان جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر، اختلال در تردد و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها طی ۲۴ ساعت اینده محتمل است.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی امروز در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

طی این مدت مهاباد با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.