۵ پرنده تیمارشده در تالاب بیشه دالان بروجرد رها شدند + فیلم

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 11:01
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بروجرد گفت: پنج پرنده تیمارشده در طبیعت تالاب بیشه دالان به‌عنوان زیستگاه طبیعی‌شان رهاسازی شدند.

اصغر بلکی‌وند امروز (۱۱ اردیبهشت‌ ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این پرندگان شامل یک بهله سارگپه، سه بهله دلیجه و یک قطعه بوتیمار بوده است که پس از درمان آسیب‌های واردشده توسط خانه محیط زیست، تیمار و رهاسازی شدند. 

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی زمین پاک در یک واحد صنایع دارویی با توجه به اهمیت حفظ طبیعت و کره زمین برای کارکنان این شرکت برگزار شد. در این کارگاه، کارشناسان اداره محیط‌ زیست، مفاهیم و راهکارهای مناسب حفاظت از زمین و محیط‌ زیست را آموزش دیدند و درباره موارد مختلف آن بحث و تبادل‌ نظر شد.

بلکی‌وند بیان کرد: انسان در چند دهه گذشته، توسعه‌های زیادی در زمین انجام داده که نتیجه آن آلودگی و تخریب سرزمین بوده است. استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی، برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، نابودی زیستگاه‌ها و رویشگاه‌های جانوری و گیاهی و انقراض گونه‌ها، آلودگی منابع آب‌ و خاک و هوا از جمله مشکلات است.

او افزود: از اواخر سده بیستم، با توجه به مشکلات عدیده محیط زیستی پیش‌آمده، عزم جهانی برای کاهش آلودگی‌ها و حفظ محیط‌ زیست در مردم دنیا به‌وجود آمده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.