شهریار مغانلو و رکوردهای عجیبی که می‌شکند: / گرانترین کفش طلای فوتبال ایران!

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 23:50
شهریار مغانلو در آستانه شکستن رکورد‌های مختلفی قرار دارد!

به گزارش ورزش سه، اگر تغییر عجیب و غریبی در جدول گلزنان لیگ برتر ایجاد نشود شهریار مغانلو برای دومین سال پیاپی عنوان آقای گلی را به دست خواهد آورد و در کنار ستاره‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران در لیستی قرار خواهد گرفت که بیش از یک بار آقای گل مسابقات باشگاهی شده اند.

در حال حاضر شهریار مغانلو با 15 گل در صدر جدول حضور دارد و فاصله 5 گله او با رضا اسدی و اختلاف 6 گله رحمان جعفری به شکلی است که در چهار هفته به پایان مسابقات رسیدن به او اتفاقی عجیب خواهد بود مگر اینکه یکی از دو بازیکن نزدیک به در دو هفته متوالی موفق به هت‌تریک یا دبل شود!

شهریار مغانلو در صورتی که آقای گل لیگ برتر شود رکورد‌های جالبی را جا به جا خواهد کرد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

🟡سپاهان در کنار پرسپولیس، استقلال، تراکتور!

تیم پرسپولیس در بین سال‌های 94 تا 97 در سه دوره متوالی توسط مهدی طارمی و علی‌علیپور رکورد خاصی را در اختیار دارد که آقای گل لیگ برتر از بین بازیکنان این تیم بوده است و همچنین پرسپولیس در 49 و 50 هم توسط حسین کلانی یک بار دیگر این اتفاق را رقم زده بود!

باشگاه استقلال در سال‌های 52 و 53 دو مرتبه متوالی توسط غلام‌حسین مظلومی این عنوان را در اختیار داشت و در سال‌های نه چندان دور ( 83 و 84 ) توسط رضا عنایتی این اتفاق را تکرار کرد و آبی‌های پایتخت هم در بین باشگاه‌هایی که دو دوره متوالی آقای گل داشتند حضور پیدا کرد.

یکی دیگر از تیم‌هایی که این اتفاق را رقم زده است تراکتور است که توسط کریم انصاری فرد و لوسیانو ادینهو در سال‌های 92 و 93 این اتفاق را رقم زده است.

حالا شهریار مغانلو در شرایطی قرار دارد که می‌تواند در صورت آقای گلی سپاهان را هم به این مجموعه اضافه کند و نام باشگاه سپاهان هم در بین باشگاه‌هایی که دو آقای گل متوالی داشته اند اضافه کند.

2020107

🟡حضور در جمع‌ اسطوره‌های پرسپولیس و در کمین استقلالی‌ها:

حسین کلانی، فرشاد پیوس، مهدی طارمی از پرسپولیس، عزیز اسپندار از ملوان و کریم انصاری‌فرد در دو دوره مختلف در سایپا و تراکتور عنوان آقای گلی را کسب کردند و شهریار با آقای گلی می‌تواند در جمع بازیکنانی حاضر شود که دو مرتبه به این عنوان رسیده اند.

با توجه به شرایط سنی مناسب و آمادگی که مغانلو دارد رسیدن به رکورد رضا عنایتی و غلامحسین مظلومی که هرکدام 3 مرتبه آقای گل فوتبال ایران شده اند دور از انتظار نخواهد بود و او می‌تواند در کنار اسطوره‌های باشگاه استقلال حضور پیدا کند و از گلزنان پرسپولیسی در سال‌های آینده پیشی بگیرد!

🟡سپاهان در یک قدمی استقلال:

بازیکنان طلایی‌پوشان اصفهان تاکنون 5 مرتبه عنوان آقای گلی را به دست آوردند، ادموند بزیک، عماد رضا، کی‌روش استندلی، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو بازیکنانی هستند که در این تیم آقای گل شدند و مغانلو با آقای گلی در این فصل بهترین آمار را در بین بازیکنان سپاهان در اختیار خواهد داشت و با رقم زدن این اتفاق تعداد آقای گلی بازیکنان سپاهان را به عدد 6 می‌رساند و در یک قدمی استقلال با 6 آقای گل قرار خواهد گرفت، تیم فوتبال پرسپولیس با 10 آقای گل در ادوار مختلف مسابقات باشگاهی ایران در صدر قرار دارد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.