مصرف مشروبات الکلی اتانول نیز موجب مرگ می‌شود

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 18:04
مدیر مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد گفت: مصرف مشروبات الکی اتانول نیز موجب مرگ و میر می‌شود و باید مردم نسبت به موضوع آگاهی لازم داشته باشند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر " محمد هادی فرحزادی " افزود: برخلاف تصور عامه مردم، دسترسی آزاد به مشروبات الکلی(اتانول) مانع پیشگیری از مرگ و میر و عوارض ناشی از مصرف متانول نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار مصرف مشروبات الکلی(اتانول) منجر به مرگ سالانه سه و نیم میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود ادامه داد: اتانول، الکل موجود در مشروبات الکلی است که مصرف این نوع الکل به میزان کم عوارض طبی، روانی و اجتماعی و به میزان بالا، عوارض خطرناکی حتی مرگ و میر را به همراه دارد.

این مسئول بیان کرد: پس از گذشت سالیان زیاد که بشر با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند هنوز هم مهمترین علت مصرف مواد، الکل و دخانیات، عدم آگاهی و دسترسی آزاد مصرف کنندگان است.

فرحزادی بیان کرد: راهکار سازمان بهداشت جهانی عدم دسترسی، آموزش عوارض مصرف الکل و بالا بردن مهارت های زندگی و نه در اختیارگذاری الکل اتانول است.

وی بیان کرد: آگاهی نداشتن شهروندان از ضررها و آسیب‌ها مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.