۶۵۰ معدن در استان سمنان فعالیت دارد

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 22:40
سمنان- استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش معدنی در این استان گفت: ۶۵۰ معدن در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه دوشنبه در پایان بازدید از معادن منطقه طرود شاهرود در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان سمنان یک استان معدنی و صنعتی بوده و بالغ بر ۶۵۰ معدن در استان فعالیت دارند که طی سه سال گذشته فرآوری معادن رشد مطلوبی و ارزشمندی را تجربه نموده است.

وی با بیان اینکه از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور بالغ بر ۴۰ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد، تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی و استقرار فرآوری در محل معادن از تأکیدات رئیس جمهور است که رویکرد ما در استان نیز بر این مهم خواهد بود.

استاندار سمنان بیان کرد: در منطقه سر کویر در حوزه شهرستان‌های شاهرود و دامغان موارد مرتبط با گازرسانی در دستور کار قرار داشته و در سفر رئیس جمهوری نیز مورد تاکید قرار گرفت.

هاشمی افزود: در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم، از حوزه معدن حمایت خواهیم کرد که امروز در سطح شهرستان دامغان و شاهرود نیز بیش از ۸ معدن مورد در همین راستا بازدید قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به رفع موانع کاری معادن تاکید کرد: معادن کم آلاینده و ارزشمندی در استان در مناطق سرکویر مستقر هستند که در حوزه زیرساختی از جمله برق، آب و گاز باید زمینه دسترسی تمامی معادن و سرمایه گذاران محقق شود.

استاندار سمنان توضیح داد: تأمین سوخت بر اساس میزان تولید و نیاز واحدهای معدنی و فرآوری جز مواردی است که امروز در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از واحدهای معدنی و فرآوری در دو شهرستان شاهرود و دامغان مطرح و پیگیری خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.