موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور افتتاح می‌شود

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 17:39
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان خبر داد.

امیر سرتیپ بهمن کارگر عصر امروز «دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳» طی جلسه‌ای را که با حضور «علی محمد زنگانه» استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: همه اقشار جامعه در دفاع مقدس سهم داشته‌اند و برای همین منظور باید بتوانیم ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان آن دوران را به نسل‌های جدید و آیندگان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات استان گلستان در مسیر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارزشمند بوده است، ادامه داد: تلاش بر این است تا موزه دفاع مقدس در پنج استان گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در سال‌جاری افتتاح شود.

موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور افتتاح می‌شود

اختصاص ۸۲۰ میلیارد ریال به موره دفاع مقدس گرگان

استاندار گلستان در این جلسه با تأکید بر اینکه «موزه دفاع مقدس» جزء پروژه‌های راهبردی و بسیار با ارزش استان است، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان، اعتبار ویژه برای موزه دفاع مقدس، ساماندهی گلزار شهدا و تکمیل اِلمان شهدای گمنام مصوب و در اولویت اقدامات قرار گرفت.

علی محمد زنگانه توجه به یادبودهای دفاع مقدس را مهمترین دستورالعمل استان گلستان در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: نمونه این توجه در هفت تپه گرگان مشهود بوده که اعتبارات مناسبی را به این پروژه اختصاص داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه این فضا به شکلی آبرومندی درآمده است، افزود: تلاش داریم این مجموعه در آینده به بهترین شکل مورد استفاده اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

استاندار گلستان، اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل و بهره‌برداری موزه‌های دفاع مقدس را قابل توجه برشمرد و تصریح کرد: در سه سال اخیر به اندازه بیش از ۱۰ سال قبل از آن، به موزه دفاع مقدس استان توجه شده و برای مثال در استان گلستان طی در دو سفر رئیس جمهور بیش از ۸۲۰ میلیارد ریال به این موزه تخصیص شده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.