گرامیداشت روز "مسجد الاقصی" در پاکستان

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 21:41
مردم پاکستان امروز جمعه را به عنوان روز مسجد الاقصی گرامی داشته و پس از اقامه نماز جمعه در شهر‌های مختلف در همبستگی با مردم مظلوم غزه تجمع کردند.

گرامیداشت روز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، پس از اینکه جمع کثیری از علما، اندیشمندان، رهبران مذهبی و سیاسی پاکستان اوایل هفته جاری طی یک کنفرانس بین المللی ۸ دسامبر ۲۰۲۳ را با عنوان "روز مسجد الاقصی" نام گذاری کردند، مسلمانان این کشور امروز پس از برپایی نماز جمعه در ده‌ها شهر این کشور در حمایت از مردم غزه و محکومیت تداوم وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کردند.
نمازگزاران پاکستانی با سر دادن شعار‌های "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" اعلام کردند در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود ایستاده و آن‌ها را در راه آزادی قدس تنها نخواهند گذاشت.
راهپیمایان اعلام کردند: تشکیل جبهه پشتیبانی از رزمندگان و مجاهدین فلسطینی برای مقابله با دشمن صهیونیستی وظیفه مشترک همه امت اسلامی است.
مردم پاکستان در این راهپیمایی‌ها از مواضع قاطع علما و اندیشمندان این کشور مبنی بر مخالفت با راه حل تاسیس دو کشور در مسئله فلسطین حمایت و اعلام کردند: وجود اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر، کودک کش و ضد بشریت به هیچ عنوان برای مردم پاکستان و سایر کشور‌های مسلمان قابل قبول نیست.
سخنرانان در این راهپیمایی‌ها از دولتمردان کشور‌های اسلامی خواستند تا یک موضع متحد و یکپارچه برای رفع هرچه زودتر محاصره غزه و توقف جنایات ضد انسانی رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.