آیا گزارش‌های اقتصادی این هفته بازار ارزهای دیجیتال را متحول می‌کند؟

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 15:59
بازار ارزهای دیجیتال پس از اصلاح بزرگ هفته گذشته در طول آخر هفته وضعیت بهتری داشت، اما آیا تقویم پرکار رویدادهای اقتصادی و گزارش داده‌های این هفته بازار را به سمت بالا سوق می‌دهد؟ به گزارش کریپتو پوتیتو (CryptoPotato) بازارها پس از تغییر سیاست فدرال رزرو در هفته گذشته و وعده تزریق نقدینگی بیشتر، به […] The post آیا گزارش‌های اقتصادی این هفته بازار ارزهای دیجیتال را متحول می‌کند؟ appeared first on ارزدیجیتال.

بازار ارزهای دیجیتال پس از اصلاح بزرگ هفته گذشته در طول آخر هفته وضعیت بهتری داشت، اما آیا تقویم پرکار رویدادهای اقتصادی و گزارش داده‌های این هفته بازار را به سمت بالا سوق می‌دهد؟

به گزارش کریپتو پوتیتو (CryptoPotato) بازارها پس از تغییر سیاست فدرال رزرو در هفته گذشته و وعده تزریق نقدینگی بیشتر، به شدت بهبود یافتند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به سطوح قبل از افت قیمت بازگشت و در طول آخر هفته دوباره به حدود ۲.۵ تریلیون دلار رسید و به میانه کانال محدوده خود بازگشت. تقویم اقتصادی این هفته به اندازه هفته گذشته پرنوسان نخواهد بود. کوبایسی لتر (Kobeissi Letter) در گزارش خود می‌نویسد:

پس از چندین هفته داده‌های اقتصادی و تورمی بدون وقفه، بازارها این هفته فرصت هضم این داده‌ها را پیدا می‌کنند.

ارائه دهنده مشتقات کریپتو، گریکز لایو (Greeks Live) نیز گفت:

این هفته اخبار کلان اقتصادی متعددی وجود دارد، اما تأثیر آنها محدود است و جای تعجب نیست که فدرال رزرو در ماه‌های اخیر نرخ‌های فعلی را حفظ کرده است.

تقویم اقتصادی

داده مرتبط با شاخص اعتبار مصرف‌کننده (Consumer Credit) در ماه مارس روز سه‌شنبه گزارش خواهد شد که تغییر در کل مبلغ اعتبار معوق اعطا شده به افراد برای مخارج شخصی را محاسبه می‌کند. سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران به این داده‌ها توجه ویژه‌ای دارند، زیرا تغییر در اعتبار مصرف‌کننده با اعتماد مصرف‌کننده و مخارج آن‌ها ارتباط زیادی دارد.

داده‌های شاخص مدعیان بیکاری (Initial Jobless Claims) روز پنجشنبه منتشر می‌شود و انتظار می‌رود کمی نسبت به ماه گذشته افزایش یابد.

روز جمعه، گزارش اولیه شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان (Michigan Consumer Sentiment) برای ماه مه منتشر می‌شود که نتایج یک نظرسنجی ماهانه از سطح اعتماد مصرف‌کننده را ارائه می‌دهد.

همچنین در روز جمعه، گزارش اولیه انتظارات تورم مصرف‌کننده (Consumer Inflation Expectations) برای ماه مه منتشر خواهد شد. این نظرسنجی دانشگاه میشیگان دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان را در مورد تورم بلندمدت تجزیه و تحلیل می‌کند و به‌عنوان یکی از اجزای محاسبات فدرال رزرو از انتظارات تورمی استفاده می‌شود.

علاوه‌بر گزارش‌های اقتصادی، این هفته هشت سخنرانی از مقامات فدرال رزرو برگزار می‌شود و با توجه به اینکه آخرین داده‌های تورم و اشتغال مثبت به‌نظر نمی‌رسند، این سخنرانی‌ها می‌توانند باعث نوساناتی در بازار شوند.

این هفته گزارش‌های درآمد متعددی منتشر می‌شود، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به بازار دارایی‌های دیجیتال مرتبط نیستند.

چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال

ارزش بازارهای ارز دیجیتال در طول جلسه معاملاتی صبح آسیا در روز دوشنبه ۱.۷ درصد افزایش یافته و به ۲.۴۹ تریلیون دلار رسیده است.

حجم معاملات آخر هفته کم بود، اما سودها حفظ شد و قیمت بیت کوین سطوح قیمتی کلیدی را بازیابی کرد. این دارایی در حال حاضر با قیمت حدود ۶۴,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و در اواخر روز یکشنبه به بالاترین قیمت روزانه خود یعنی ۶۴,۵۰۰ دلار رسید.

قیمت اتریوم در زمان نگارش این مطلب ۱.۶ درصد افزایش یافته و به ۳,۱۷۰ دلار رسیده است. این دارایی همچنین به کانال تثبیت خود بازگشته و زمان زیادی را زیر ۳,۰۰۰ دلار سپری نکرده است.

آلت کوین ها نیز امروز شاهد افزایش قیمت جزئی هستند. تون کوین (TON)، نیر پروتکل (NEAR) و توکن‌های هوش مصنوعی فچ ای‌آی (FET) و رندر (RNDR) عملکرد بسیار خوبی دارند.

منبع خبر "ارزدیجیتال" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.