اولین قربانی سیاست بازی دولت مشخص شد

شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 16:23
بودجه و سازمان برنامه و بودجه در هر کشور نقش بسیار مهمی در تعیین سیاست‌ها و توسعه اقتصادی و اجتماعی دارند همچنین بودجه، اولین مولفه‌ای است که در اجرای هر سیاستی باید در نظر گرفته شود.

تامین بودجه در هر کشور نقش بسیار مهمی در تعیین و تنظیم سیاست‌ها و بدست‌آوردن اهداف اقتصادی و اجتماعی دارد. یک بودجه کشوری به دقت تعیین شده و منطبق با اولویت‌های ملی می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور کمک کند. این بودجه باید منابع مالی را به سمت بخش‌های مختلفی هدایت کند تا بتوانند نیازهای مختلف مردم و توسعه کشور را برطرف کنند.

سازمان برنامه و بودجه در کشور مسئول برنامه‌ریزی، تدوین و اجرای بودجه دولتی است. این سازمان با بررسی و تحلیل نیازهای مختلف و تعادل منابع مالی، به تخصیص منابع بهینه در برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف کمک می‌کند. همچنین، برای افزایش راندمان و کاهش فساد مالی نیز نظارت دقیق بر بودجه و هزینه‌های دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین، بودجه و سازمان برنامه و بودجه در هر کشور نقش بسیار مهمی در تعیین سیاست‌ها و توسعه اقتصادی و اجتماعی دارند و به بهبود شرایط زندگی مردم و پیشرفت کشور کمک می‌کنند.

در مصاحبه ی اخیر حمید پور محمدی، معاون اقتصادی پیشین سازمان برنامه و بودجه، به این موضوع پرداخته شد.

همانطور که گفته شد بودجه، اولین مولفه‌ای است که در اجرای هر سیاستی باید در نظر گرفته شود. اما از نگاه سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، گویی بودجه و متولیان آن، اولین قربانیان سیاست‌گذاران هستند؛ قربانیانی که خون‌بهای آنها را باید در رشد بی‌رویه تورم جست‌وجو کرد.

جزئیات این مصاحبه را در ویدئوی منتشر شده در این گزارش میتوان مشاهده کرد.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.