۱۶۵۰ روستا و ۳۳ شهر استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 11:51
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با پایان گازرسانی تعداد ۱۶۵۰ روستا و ۳۳ شهر استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان، در وصف مسیر دشوار این منطقه اظهار کرد: مسیری که دارای دره های پر پیچ و خم و عمیق بوده و گاز با عبور از دره های عمیق و مسیرهای کوهستانی به مناطق مرزی و ساکنان کوخ نشین رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد کل تعهدات سال ۱۴۰۲ در بخش های مختلف بیان کرد: در سال گذشته کل تعهدات اشتراک پذیری ۱۸ هزار و ۱۰۰ مورد بوده که با بررسی عملکرد در سال گذشته و تا پایان اسفند ماه مازاد برسقف تعهدات، اشتراک پذیری شهری و روستایی صورت گرفته و در همین مدت ۲۳ هزار و ۱۱۶ اشتراک پذیری جدید انجام گرفته که درصد پیشرفت در این بخش ۱۲۸ درصد و بیش از ۴۱۴ کیلومتر شبکه گذاری در بخش پروژه های شهری و روستایی انجام شده که این میزان بدون افزایش و عدول از سقف بودجه مصوب عمرانی انجام شده است.

فعله گری با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌۱۴۰۲ تا پایان اسفند ماه ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر این استان دارای ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش های مسکونی، تجاری و صنعتی است که تعداد ۴۵۰ هزار و ۹۹۷ مشترک شهری و ۱۷۶ هزار و ۵۵۶ مورد روستایی و ۲ هزار و ۷۳۹ مشترک صنعتی است.

وی با بیان این که جمعیت استان کردستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: با تلاش های انجام شده به منظور بهره مندی هر چه بیشتر مردم از این عامل انرژی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده که ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهرها و ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستاها و ۱۵۱۳ علمک برای واحدهای تولیدی و صنعتی نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان عنوان کرد: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر بوده که بیشتر این شبکه گذاری ها در روستاهای استان اجراء شده است و ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستاها و ۳ هزار و ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهرها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحدهای تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.

فعله گری در مورد عملکرد شرکت گاز استان کردستان در بخش نصب اتشعابات در سال ۱۴۰۲ چنین توضیح داد :در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک عملا پیشرفت ۱۵۶ درصدی مشاهده می گردد و در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می گردد.

وی در پایان سخنانش در مورد اهداف سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که سال جدید را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری فرمودند و در راستای تحقق بخشیدن شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان را در دستور کار دارد و زمینه فعالیت مهم و اساسی دیگر اینکه با توجه به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز ، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری وصل نماید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.