کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 09:12
کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات و بهترین منابع مطالعاتی» نوشته ایرج زینال‌زاده توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات و بهترین منابع مطالعاتی» نوشته ایرج زینال‌زاده به تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب می‌گوید یکی از برترین مشاغلی که، سرشار از هیجانات خاص و منحصر به فرد خود است، و بسیار سود آور است، تجارت بین المللی و صادرات و واردات است. در دنیای پر رقابت امروز، که افراد متعدد و بی شماری تلاش می‌کنند که به موفقیت دست یابند، یکی از راه‌های پیمایش این راه ناهموار و پر فراز و نشیب و رسیدن به قله موفقیت، آگاهی از مسیر و شناخت ناهمواری‌ها و قوانین مربوط به این حوزه است.

مطالعه مثبت و کارآمد در این حوزه یکی از راهگشا ترین عوامل موفقیت است. از جمله قوانین صادرات و واردات عبارتند از: داشتن کارت بازرگانی، عقد قرارداد حمل و نقل و بیمه کالا، داشتن مجوزهای مربوطه از وزارت صنعت و معدن و تجارت، داشتن بارنامه، داشتن گواهی استاندارد، داشتن گواهی بهداشت و قرنطینه کالا، گواهی انرژی اتمی (در صورت نیاز)،دریافت گواهی‌های مربوطه و… است.

علاوه بر این مسایل باید در رابطه با زمینه‌های مختلف در حوزه چگونگی صادرات و واردات و انواع کالاها اطلاعات مناسبی کسب کرد. از آمار گمرکی می‌توان میزان صادرات و واردات را استخراج کرد؛ این آمار نشان می‌دهد که سلیقه مشتریان داخلی و خارجی چیست و کمک شایانی به بازرگانان و افراد صادرکننده و وارد کننده می‌کند. از عمده ترین محصولات صادراتی و وارداتی در ایران، محصولات غذایی است؛ در این خصوص باید به بازارهای هدف و تقاضا کننده توجه ویژه ای داشت. مسأله دیگری که بسیار حائز اهمیت است مقدار و اندازه مجاز و قانونی صادرات یا واردات است.

زینال‌زاده می‌گوید با تکیه بر تجربه دیگران و استفاده از آموزه‌های اقتصادی، تجارت بین المللی برای شما امری بسیار سهل می‌شود. از دیرباز تاکنون، تجارت به خصوص تجارت بین المللی یکی از موفق ترین مشاغل، با سود و در آمد چشمگیر بوده است. این فعالیت چشمه آب حیات را سر کشیده و جاودانه شده است و تا امروز راه موفقیت را برای افراد زیادی فراهم و هموار کرده است. امروز به کمک پیشرفت تکنولوژی، اختراع لوازم حمل و نقل پیشرفته و ماشین آلات صنعتی قدم نهادن در عرصه‌ تجارت بین الملل آسان شده است. در عصر حاضر نیاز اساسی افراد علاقمند به این حوزه تنها اطلاعات کافی و درست از قوانین و آگاهی صحیح در این حوزه شغلی است. مطالعه و داشتن اطلاعات صحیح در این زمینه کمکی عالی برای تحول و توسعه کسب و کار است.

این‌نویسنده معتقد است بسیاری از کسب و کارها به اشتباه فکر می‌کنند که این مقررات و تعرفه‌ها تنها موانعی برای رشد و توسعه هستند؛ اما واقعیت این است که این مقررات، به عنوان یک راهنمای قدرتمند می‌توانند به شما کمک کنند تا در بازارهای بین‌المللی راهی پرفراز و نشیب را به آسانی و سهولت طی کنید. کتاب پیش‌رو براساس مقررات صادرات و واردات یا تعرفه‌های گمرکی تدوین شده که هرساله بروز می‌شود.

در این اثر سعی شده از افراد دانای این مسیر و تجربیات افراد موفق استفاده شود. با آگاهی ای که وزارت صمت از قوانین موجود و تعرفه‌ها دارد کتابی در زیر نظر انتشارات وابسته به این وزارتخانه منتشر شد تا یک دوست را برای این مسیر به شما معرفی و تقدیم کند.

این کتاب با ۱۰۷۰ صفحه و قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.