برای اولین بار در لیگ برتر، داور فیلمبردار شد!

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 00:10
برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، داور یک دیدار با دوربینی بر روی لباسش وارد زمین شد.

ورزش سه: برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر، داور یک دیدار با دوربینی بر روی لباسش وارد زمین شد.

تکنولوژی رف‌کم(RefCam) مدتی است به سطح اول فوتبال جهان وارد شده است. در این تکنولوژی داور دوربینی را بر روی لباسش وصل می‌کند و همه حرکات و اتفاقات بازی از دید داور ثبت خواهد شد.

امشب و در دیدار کریستال پالاس برابر منچستر یونایتد، از این تکنولوژی استفاده شده است. در ابتدای بازی دیده شد که جرد گیلت، داور بازی، با دوربینی که به لباسش و سرش وصل شده وارد بازی شد.

این تصاویر به‌صورت زنده پخش نخواهند شد و قرار است در یک برنامه کوتاه با هدف ارائه بینش و آموزش بیشتر در مورد تصمیمات داور در لیگ برتر مورد استفاده قرار گیرد.

برای اولین بار در لیگ برتر، داور فیلمبردار شد!

در حالی‌که در این بازی برای اولین بار در لیگ برتر هواداران شاهد این تکنولوژی بودند، اما انگلیس با این موضوع غریبه نیست و در گذشته در بازی تیم‌های انگلیسی از رف‌کم استفاده شده است.

برای مثال در جریان بازی پیش‌فصل بین چلسی و برایتون که با پیروزی ۴-۳ آبی‌ها به پایان رسید، راب جونز، داور بازی، از این تکنولوژی استفاده کرد.

 

 

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.