انجام هماهنگی‌های لازم برای تدوین دانشنامه فقه و محیط زیست

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 09:11
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی برای روحانیون و مبلغان فعال و دغدغه‌مند در حوزه طبیعت و محیط زیست خبر داد.
انجام هماهنگی‌های لازم برای تدوین دانشنامه فقه و محیط زیست
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نورالله مرادی در جلسه کارگروه فقه و محیط زیست که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، گفت: مکتب والای اسلام مشحون از آموزه‌های زیست محیطی است و باید از ظرفیت عظیم فقه پویای شیعه، برای فرهنگ سازی زیست محیطی، ارائه راهکار‌های برون رفت از وضعیت موجود و توسعه و پیشرفت پایدار کشور بهره گرفت.
وی با تأکید بر ضرورت تولید محتوا‌های غنی دینی و فرهنگی در حوزه اسلام و محیط زیست افزود: این محتوا‌ها که در ابعاد مختلف زیست محیطی در حوزه‌های طبیعی و انسانی تدوین می‌شوند، در اختیار ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور و مبلغان حوزه‌های علمیه قرار خواهند گرفت تا برای آگاهی بخشی و دستیابی به اهداف آموزشی و فرهنگی در جامعه، مؤثر باشد.  
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی برای روحانیون و مبلغان فعال و دغدغه‌مند در حوزه طبیعت و محیط زیست خبر داد و یادآور شد: برای هر خانه محیط زیست که در کشور راه اندازی شده است، یک روحانی مرتبط با مسائل اسلام و محیط زیست حضور خواهد داشت.
مرادی همچنین با اشاره به انجام هماهنگی لازم جهت تدوین دانشنامه فقه و محیط زیست و یک فصلنامه علمی و آموزشی مرتبط در این حوزه، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش فقه و محیط زیست در شهر مقدس قم و راه اندازی کتابخانه تخصصی در اداره کل حفاظت محیط زیست این استان از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.
وی در پایان با بیان اینکه باید بر اساس نیاز‌های روز و برای مخاطبان گوناگون، محتوا‌های تولیدی را در قالب‌های مختلف ارائه دهیم، تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان مسئولیت اجتماعی در جهان مطرح است، در قرن‌های گذشته در فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته و ما باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌مند شویم.
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید