هویت هفت شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 21:29
رییس امور ایثارگران سپاه فجر استان فارس گفت: با انجام آزمایش دی.ان.ای و نمونه گیری از پیکر شهدا و تطبیق با دی.ان.ای خانواده‌های آنها، هویت هفت شهید گمنام که در سال های قبل از ۱۳۸۴ در نقاط مختلف این استان به خاک سپرده شده بودند، مشخص شد.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی سپاه فجر فارس، سرهنگ دوم پاسدار سهراب مظلوم رضایی افزود: بر این اساس، شهید مدفون شده در گلزار شهدای مرودشت مربوط به کرمان، سه شهید مدفون شده در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز مربوط به شهرهای تهران، کرمان و زنجان، شهید مدفون شده در سپیدان متعلق به شهر قم و پیکر شهید مدفون شده در جهرم نیز مربوط به تهران است.

وی ادامه داد: همچنین در میان شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سیدعلاالدین اسدپور که ۲۳ خردادماه سال ۱۳۶۷ در تک شلمچه به شهادت رسیده بود نیز پس از تطبیق با دی.ان.ای خانواده این شهید بزرگوار مشخص شد.

او اظهار کرد: پیکر مطهر این شهید بزرگوار هم اینک در معراج شهدای تهران است که می‌کوشیم در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در استان تشییع شود.

وی گفت: سال گذشته (۱۴۰۲) از پیکر مطهر ۱۱۳ شهید گمنام مدفون در استان فارس نمونه دی.ان.ای گرفته شد و کار تطبیق نمونه گیری‌ انجام شده با نمونه‌های خانواده‌های معظم شهدای مفقودالاثر ادامه دارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.