افشای ابعاد جدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

صدا و سیما سه شنبه 01 اسفند 1402 - 08:43
گزارش جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل ابعاد جدیدی از رفتار‌های وحشیانه و غیر انسانی نظامیان صهیونیست را بر ضد زنان و دختران غزه و کرانه باختری از جمله تجاوز جنسی افشا کرده است.

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل اقدام رژیم صهیونیستی را در تجاوز جنسی، قتل و نگهداری زنان بازداشت شده در قفس، نقض شدید حقوق بشر دانستند و در گزارش رسمی خود اعلام کردند که این جنایات، طبق قوانین کیفری بین المللی، جرایمی قابل پیگرد قضایی است.
در بخشی از این گزارش آمده است: ما از گزارش‌های متعدد درباره تجاوز و خشونت جنسی نظامیان اسرائیلی به زنان و دختران فلسطینی بازداشت شده به شدت ناراحت هستیم. اینکه نظامیان اسرائیلی عمدا زنان و کودکان فلسطینی را که به دنبال پناه گرفتن یا در حال فرار هستند هدف گیری می‌کنند و می‌کشند، شوکه کننده است.
در این حال برنامه جهانی غذا در جمع بندی جدیدش از اوضاع غزه اعلام کرده در حالی که دسترسی مردم غزه به آب غذا و خدمات بهداشتی قطع شده است، امکان کمک رسانی به آنها هم تقریبا وجود ندارد.
متیو هالینگ ورث مدیر برنامه جهانی غذا در فلسطین در این باره می‌گوید: دستکم نیمی از جمعیت غزه از نظر ناامنی غذایی در شرایط اضطراری قرار گرفته اند و ما از این نظر به شدت نگران هستیم. الان حدود ۹۰ درصد کودکان زیر پنج ساله غزه به یک یا چند بیماری عفونی مبتلا شده اند.
سیگرید کاگ هماهنگ کننده ارشد امور بشردوستانه سازمان ملل در غزه پیامد‌های حمله رژیم صهیونیستی به فاجعه بار و غیرقابل توصیف ارزیابی کرد.
وی گفت: بیشتر مردم آواره غزه در رفح جمع شده اند، آن هم در شرایطی که به آب، غذا و بهداشت دسترسی ندارند. پیامد‌های حمله اسرائیل به رقم بسیار فاجعه بار خواهد بود.
سازمان ملل هشدار داد جمعیتی که هم اکنون به ناچار در منطقه رفح جمع شده اند، شش برابر جمعیت این منطقه در شرایط عادی یعنی قبل از حملات رژیم صهیونیستی به غزه است.

اظهارات:
بخشی از گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل
متیو هالینگ ورث - مدیر برنامه جهانی غذا در فلسطین
سیگرید کاگ - هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در غزه

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.