انستیتو پاستور ایران جزو ۱۰ انستیتو برتر دنیا

صدا و سیما دوشنبه 30 بهمن 1402 - 19:32
رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: انستیتو پاستور ایران، اکنون به عنوان دهمین انستیتو پاستور‌ دنیاست.

انستیتو پاستور ایران جزو ۱۰ انستیتو برتر دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رحیم سروری در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران گفت: ۱۰ درصد از اعضای هیات علمی انستیتوپاستور ایران جزو دانشمندان مطرح دنیا هستند و رتبه ایران در بین انستیتو پاستور های دنیا در جایگاه دهم دنیاست.

سروری با اشاره به مقام اول انستیتو پاستور در کشور بر مبنای سامانه علم سنجی وزارت بهداشت، افزود: در حوزه مقالات تحقیقاتی، انستیتو پاستور بر مبنای سامانه علم سنجی وزارت بهداشت، مقام اول را به نسبت تعداد اعضای هیات علمی، در عرصه سلامت داراست.

وی ادامه داد: سازماندهی اولین سامانه های انتقال خون در کشور و همچنین ارائه دارورسانی و خدمات دارویی در عرصه های مهم تاریخ ۱۰۳ ساله این نهاد ثبت شده است.

سروری اولین ظرفیت های آموزشی در فرآورده های بیولوژیک را به دلیل پایه گذاری درست در سال های پس از جنگ دانست و افزود: اغلب واکسن‌های تولید شده توسط انستیتو، حتی واکسن‌های اخیر مرهون این دوره است.

در پایان رئیس انستیتو پاستور ایران تولید واکسن هپاتیت بی را از افتخارات این مجموعه برشمرد و گفت: در این دوره، از ظرفیت روسیه و مدرسان خارجی استفاده شد و با اعزام نیروها به کوبا واکسن هپاتیت بی تولید شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.