درخواست نماینده شاهین شهر از وزاری نفت، صمت راه و کشور برای تخصیص گازوئیل متناسب با سوخت کامیونها 

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 11:53
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کامیونداران با مشکل کمی سوخت گازوئیل مواجه هستند، از وزاری نفت، صمت راه و کشور خواست تا برای تخصیص گازوئیل متناسب با سوخت کامیونها، تدابیر لازم را بیانیشند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به مشکل و کمی سوخت کامیونهای درون شهری و برون شهری گفت: سهمیه گازوئیل این کامیونها بر اساس میزان پیمایش آنها تعیین می شود.

وی افزود: این میزان پیمایش توسط سازمان راهداری، شهرداری و دهیاریها به وزارت نفت اعلام و بر اساس آن سوخت گازوئیل به کامیونها تخصیص داده می شود.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در همین راستا وزارت نفت بر اساس بهترین خودرو که کمترین مصرف را داشته باشد، سوخت در نظر گرفته که برای هر 100 کیلومتر، 35 لیتر گازوئیل تخصیص می دهند این در حالی است که برخی کامیونها در هر 100 کیلومتر تا 70 لیتر گازوئیل مصرف می کنند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه این تطبیق نادرست میزان سوخت به کامیونها باعث کاهش و حتی توقف فعالیت آنها شده است، افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، وزارت صمت مکلف بوده تا سوخت مورد نیاز کامیونها را بر اساس نوع مدل و سال تولید بررسی و به وزارت نفت جهت تخصیص سهمیه واقعی اعلام  کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه وزارت صمت به این وظیفه قانونی خود عمل نکرده و در حال حاضر کامیونها برای تردد و حمل و نقل کالا با مشکل مواجه شدند.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبلا برای رفع این مشکل پیگیریهای لازم را داشته و به وزرای مسئول تذکر داده گفت: امیدواریم وزارت نفت، صمت، کشور و راه و شهرسازی تدبیر لازم را اتخاذ و مشکل کامیونداران را حل و فصل کنند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.