کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر کشور برگزار می شود

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 18:46
اردبیل- دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: با برگزاری یادواره های استانی شهدای هلال احمر درصدد برگزاری یادواره ۲۵ هزار شهید کشوری این جمعیت هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی بعدازظهر پنجشنبه در یادواره ۳۲ شهید امدادگر استان اردبیل در سالن ولایت این شهر اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر نیز مانند شهدای دوران دفاع مقدس شاخص های شهدایی دارند.

وی خاطرشان کرد: شهدای امدادگر ما جز افراد مظلوم این جامعه به شمار می روند و مظلوم و مهجور مانده اند به همین دلیل در تلاش بودیم به دلیل نوعدوستی با این افراد یادواره های استانی شهدای هلال احمر را برگزار کنیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر بیان کرد: در حال برنامه ریزی برای برگزاری کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر در کشور هستیم تا بتوانیم به این بهانه قدردان آنها باشیم.

سلیمانی با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان سومین استان اقدام به برگزاری یادواره شهدا کرده است، گفت: این اقدامات خوب قرار شد همزمان با هفته هلال احمر اجرایی شود به طوری روز اول هفته هلال احمر را روز «طلایه داران و تجلیل و تقدیر از شهدا» قرار داده ایم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه شهدای امدادگر بسیار مظلوم واقع شده‌اند اما معنای ایثار را به همه نشان دادند، تصریح کرد: ایثار به معنای اقدامات امدادگران ما و نوجوانانی مانند مرحمت بالازاده هستند که برای دفاع از خاک و میهن خود به وجود سن کم به جبهه های نبرد با دشمن می رود.

سلیمانی با اشاره به اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر و مشارکت آنان در کمک به همنوعان خود گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان پول نقد توسط مردم ما برای کمک به مردم غزه جمع شد.

وی افزود: همچنین ۶۷ میلیارد کمک نقدی و غیرنقدی در سیل های اخیر کشورخودمان توسط مردم به هلال احمر اهدا شد و اینها همه نگاه فداکاری است و باید ترویج داده شود و باید بگویم که مشارکت مردم در حوادث با هلال‌احمر بی نظیر است.

سلیمانی با بیان اینکه داوطلبان در سراسر کشور به معنای واقعی کلمه ایثارگر هستند و از جان خود می گذرند تا مردم را نجات دهند، اظهار کرد: دستگیری از نیازمندان، خدمت‌رسانی به محرومین، دوستی، برادری و اخوت، استقامت، ایستادگی، خدمت صادقانه از ویژگی بارز شهدا است.

وی و گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر همچون شهدا هنگام حضور در صحنه‌های امدادرسانی خود را نمی‌بینند و به دنبال این هستند دیگران را نجات دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.