خبر مهم رییس صنف برای بازار طلا / منتظر بازگشایی بازار باشید

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 18:29
خوشبختانه در بخشنامه‌ای که اخیراً وزارت صمت منتشر کرد، به نگرانی واحدها توجه شده و اصلاحاتی نظیر اینکه علاوه بر معافیت مالیاتی تا ۱۵۰ گرم، برای هرگونه فروش طلا توسط واحدهای صنفی که در سامانه مؤدیان نیز ثبت می‌شود، معافیت کامل از هرگونه مالیات عایدی سرمایه نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرآنلاین، نادر بذرافشان ضمن بیان این مطلب، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت نوسانات افزایشی ‌کاهشی بسیاری را در بازار شاهد بودیم اما در مجموع طی این هفته ۵٩ دلار افزایش بهای اونس جهانی طلا را داشتیم که در حال حاضر به ٢٣۶٢ دلار رسید.

ایسنا در خبری نوشت:رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازار داخل نیز طی هفته‌ای که گذشت، بصورت مقطعی قیمت سکه و طلا بالا و پایین می‌شد و نوسانات مقطعی کاهشی و افزایشی داشتیم اما در مجموع سکه و طلا از مسیری کاهشی که طی چند هفته اخیر، پیش گرفته بود، دور زد و در مسیر صعودی قدم گذاشت.

و حباب سکه

این مقام صنفی در رابطه با وضعیت حباب سکه نیز خاطر نشان کرد: حباب سکه نیز در طول هفته دارای نوسان بود اما بطور میانگین تغییری چندانی نسبت به ابتدای هفته نداشت. درحالیکه تا هشت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان هم رفت و در مقطعی به هفت میلیون و ٨٠٠ هم رسید پیدا کرد اما در حال حاضر هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٩٠٠ هزار تومان حباب است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه وضعیت خود بازار و تعطیلی برخی واحدهای طلافروشی در اعتراض به اجرایی شدن ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت، تصریح کرد: بازار تهران (بیشتر) و معدود واحدهای سطح شهر نیمه تعطیل بود؛ اما طی ١٠ روز گذشته جلسات متعددی میان هیات مدیره اتحادیه تهران، مشهد، شیراز یزد، اصفهان و تبریز در تهران با مسئولان ذیربط در رابطه با واکنش‌هایی که برخی همکاران ما در پی لازم اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت داشتند و اصطلاحاتی که صورت نگرفته بود، برگزار کردیم.

بذرافشان افزود: خوشبختانه در بخشنامه‌ای که اخیراً وزارت صمت منتشر کرد، به نگرانی واحدها توجه شده و اصلاحاتی نظیر اینکه علاوه بر معافیت مالیاتی تا ۱۵۰ گرم، برای هرگونه فروش طلا توسط واحدهای صنفی که در سامانه مؤدیان نیز ثبت می‌شود، معافیت کامل از هرگونه مالیات عایدی سرمایه نیز در نظر گرفته شده است؛ یا تاکید شده است که سرمایه اشخاص نیاز به ابراز و اظهار در این سامانه ندارد. این موارد در این اصلاحیه دیده شده اما همچنان درخواست‌ها و ابهاماتی برای واحدها مطرح است.

بازار طلا از فردا بازگشایی می‌شود

این مقام صنفی در پایان تاکید کرد که از همکاران خود در بازار خواسته‌ایم که از فردا (شنبه)، واحدهای خود را بازگشایی کرده و فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرند.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.