دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ مکانی بدون مک دونالدز و الکل

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 20:22
دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴، محل اقامت ۹ هزار ورزشکار در طول بازی‌ها، با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد یورو، آماده پذیرایی از المپیکی‌ها می‌شود. این دهکده که وسعتی به اندازه ۷۰ زمین فوتبال دارد، شامل امکاناتی نظیر سالن غذاخوری، بانک، اداره پست و... است.

برای ساخت دهکده المپیک پاریس ۲ میلیارد یورو هزینه شده است.

به گزارش فارس، داخل دهکده المپیک که در آن ۹ هزار ورزشکار در طول بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ زندگی خواهند کرد آموزش پختن نان انجام می‌شود، اما این دهکده بدون مک‌دونالدز و الکل خواهد بود.

دهکده المپیک از سال ۱۹۲۴ پاریس یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بازی‌ها بوده، اما از آن زمان تاکنون راه دراز و طولانی پیموده است. چیزی که تنها با تعدادی کابین ساخته می‌شد حالا به یک مجتمع مسکونی بزرگ با یک سالن غذاخوری، بانک و اداره پست...

برای ورزشکاران تبدیل شده است اگرچه تخت‌ها از مقوا ساخته شده‌اند.

دهکده المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ مکانی بدون مک دونالدز و الکل

دهکده پاریس ۲۰۲۴ که حدود ۲ میلیارد یورو هزینه داشته به اندازه ۷۰ زمین فوتبال است و ۱۴ هزار ورزشکار و اعضای هیأت همراه را در طول المپیک در خود جای خواهد داد. سپس از ۹ هزار ورزشکار و اعضای هیأت همراه برای پارالمپیک استقبال می‌شود.

سالن غذاخوری اصلی ۳۵۰۰ نفری بخش مهمی از زندگی ورزشکاران در دهکده المپیک خواهد بود. انتظار می‌رود حدود ۴۰ هزار وعده غذایی در روز در طول بازی‌ها بر اساس ۴ نوع غذا‌های فرانسوی، آسیایی، آفریقایی - کارائیب و غذا‌های جهانی تهیه شود. یک سوم از ۵۰۰ دستور پخت تهیه شده گیاهی خواهد بود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.