بلینکن: آمریکا مخالف جدی شهرک‌سازی در کرانه باختری است!

خبرگزاری مهر شنبه 05 اسفند 1402 - 18:18
وزیر خارجه آمریکا مدعی است که کشورش مخالف شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در جریان سفر به آرژانتین اعلام کرد که آمریکا از اعلام طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری اشغالی ناامید شده است.

وزیر خارجه آمریکا، که کشورش حامی شماره یک رژیم صهیونیستی است، مدعی شد که این طرح‌ها به زیان دستیابی به یک صلح پایدار است.

بلینکن همچنین مدعی شد که این طرح‌ها همچنین با قوانین بین المللی ناسازگار هستند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: دولت آمریکا با گسترش شهرک سازی مخالفت جدی دارد و از نظر ما این تنها امنیت اسرائیل را تضعیف و نه تقویت می‌کند.

در نوامبر ۲۰۱۹، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه وقت آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دیگر شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی کرانه باختری را، که در جنگ ۱۹۶۷ خاورمیانه تصرف کرده، در تعارض با قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.