رشد ۳۲ درصدی بارش‌ در کرمانشاه

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 13:21
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از رشد ۳۲ درصدی بارش‌های استان خبر داد و گفت: تا هفته آینده بارشی برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش‌های خوبی که طی چند وقت اخیر در سطح استان داشتیم، میانگین بارش اخیر (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) برای استان را ۹۰ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: بیشترین بارش‌های اخیر را به میزان ۱۹۶.۹ میلی‌متر در ثلاث باباجانی داشتیم و در شهر کرمانشاه نیز ۱۰۲.۸ میلی‌متر بارش به ثبت رسید.

وی میانگین بارش سال زراعی جاری (از ابتدای مهر ۱۴۰۲) تاکنون در سطح استان را ۵۴۰.۵ میلی‌متر عنوان کرد که نسبت به سال گذشته با ۴۰۸ میلی‌متر بارش، رشد ۳۲ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با ۴۵۳میلی‌متر بارش، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین کامل بارش یکسال زراعی در استان کرمانشاه ۴۸۶.۱ میلی‌متر است، خاطرنشان کرد: حتی اگر دیگر بارشی در استان نداشته باشیم، میزان بارش‌های سال زراعی جاری از میانگین دوره بلندمدت بیشتر است.

زورآوند با اعلام اینکه بیشترین بارش سال زراعی جاری در پاوه و به میزان ۱۰۴۶ میلی‌متر به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۳ درصد افزایش داشته، یادآور شد: در این مدت در شهر کرمانشاه نیز ۵۰۹ میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گفته این مسئول، کمترین بارش سال زراعی جاری نیز در سنقر به میزان ۳۲۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا هفته آینده بارشی برای استان نداریم، خاطرنشان کرد: احتمال وقوع بارش در استان در دو هفته بعد وجود دارد، اما با توجه به احتمال تغییر وضعیت سامانه‌های ناپایدار، جزییات دقیق در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.