۴۶ درصد از تصادفات فوتی تهران مربوط به موتورسواران است

شنبه 25 فروردین 1403 - 09:24
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سال گذشته در شهر تهران ۴۶ درصد از کل تصادفات فوتی و ۶۴ درصد از کل تصادفات جرحی تهران مربوط به موتورسواران بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص آمار تصادفات موتورسواران در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: حساسیت و دقت نظر پلیس در خصوص موتورسواران از آمار تصادفات، ضربات و خساراتی است که به موتورسواران وارد می‌شود.

وی افزود: از کل تصادفات سال ۱۴۰۲ حدود ۴۶ درصد یعنی نیمی از کسانی که در تصادفات در تهران جان خود را از دست داده‌اند مربوط به موتورسواران است. یعنی از هر ۱۰ نفر فوتی در شهر تهران حدود ۵ نفر از آنها موتورسوار بوده است.

سرهنگ شریفی گفت: همچنین در این بازه زمانی حدود ۶۴ درصد از کل تصادفات جرحی نیز مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است که این عدد بالایی را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در همین مدت ۱۳ درصد از کل تصادفات خسارتی شهر تهران نیز مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است. وی گفت: موتورسواری که به هر دلیلی با زمین برخورد می‌کند دچار آسیب دیدگی می‌شود و اگر این برخورد کمی شدید تر باشد منجر به جرح و یا فوت می‌شود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.