تاکید چین بر ضرورت آتش بس در نوار غزه

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 20:12
نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: فاجعه انسانی در نوار غزه بزرگتر از آن است که قابل وصف باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نماینده چین در سازمان ملل تاکید کرد برقراری آتش بس در نوار غزه جان افراد را نجات می‌دهد و از بدتر شدن اوضاع جلوگیری می‌کند.

وی در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع نوار غزه که مستقیم از شبکه الجزیره مباشر پخش می‌شد ضمن اعلام این مطلب افزود: خطر گسترش نزاع نزدیک شده است و ممکن است نزاع در منطقه گسترش پیدا کند. 
نماینده چین افزود: دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود درباره خطر اوضاع کنونی هشدار داد. باید هر چه زودتر آتش بس برقرار شود و از غیرنظامیان حمایت کنیم و از وقوع فاجعه‌ای گسترده جلوگیری کنیم. چین از پیش نویس کشور‌های عربی درباره نوار غزه حمایت می‌کند. 
وی گفت: جنگ در غزه به کشته شدن حدود ۱۷ هزار غیرنظامی بی دفاع منجر شده است و بسیاری از افراد نیز از شمال به جنوب رفته اند و هیچ جای امنی برای آن‌ها وجود ندارد. فاجعه انسانی در نوار غزه بزرگتر از آن است که قابل وصف باشد.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.