رئیس بیمارستان کویت در غزه: نمیتوانیم این بیمارستان را تخلیه کنیم

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 15:21
صهیب الهمص رئیس بیمارستان کویت در غزه در گفتگو با خبرنگار این شبکه درباره اوضاع درمانی با توجه به تهدیدات اسرائیل برای آغاز عملیات زمینی در رفح گفت:

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ صهیب الهمص رئیس بیمارستان کویت در غزه در گفتگو با خبرنگار این شبکه درباره اوضاع درمانی با توجه به تهدیدات اسرائیل برای آغاز عملیات زمینی در رفح گفت:

 
هفت ماه است که تجاوزات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه ادامه دارد، هفت ماه است که شاهد سکوت و بی تحرکی عربی و بین المللی هستیم. امروز ما از فاجعه‌ای واقعی و انسانی به معنای واقعی کلمه صحبت می‌کنیم. دشمن صهیونیستی درحال حاضر به طرف حماقت یورش به رفح پیش می‌رود و تهدیدات خود را برابر چشمان و سکوت جامعه جهانی و جهان عرب و جهان اسلام اجرا می‌کند. ما در اینجا زنگ خطر را به صدا در می‌آوریم که فاجعه‌ای که رخ خواهد داد فراتر از هر چیزی است که قابل تصور باشد. امروز بیمارستان ابویوسف النجار که تنها بیمارستان دولتی است در چارچوب منطقه تخلیه قرار دارد و فرصتی برای تخلیه این بیمارستان وجود ندارد و هیچ جایی برای انتقال مجروحان و جایی که مردم به آنجا بروند وجود ندارد. تنها بیمارستانی که درحال حاضر در منطقه رفح وجود دارد بیمارستان تخصصی کویت است و این بیمارستان مملو از بیماران است و نه تلاش می‌کنیم که بیماران را تخلیه کنیم و نه می‌توانیم این کار را انجام دهیم. اوضاع به معنای واقعی کلمه فاجعه بار است و ما در اینجا زنگ خطر را برابر جامعه بین المللی و جهان عرب و جهان اسلام و بقیه آزادگان جهان به صدا در می‌آوریم. دانشگاه‌های عربی نباید از دانشگاه‌های آمریکایی کمتر باشند و درخواست ما از همه آزادگان جهان امروز این است که به خیابان‌ها و میادین برود و برابر سفارتخانه‌ها تحصن کنید. ما بر سر خون خود سازش نمی‌کنیم و کسانی که حق غزه و مردم ما را نادیده می‌گیرند نخواهیم بخشید.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.