بحران دارویی در کشور همسایه ایران

همشهری آنلاین دوشنبه 20 آذر 1402 - 21:49
کمبود شدید داروهای ضروری در بزرگترین شهر پاکستان، بیماران و مردم این شهر را با استرس و مشکلات زیادی مواجه کرده است. 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Nation.com، شهر کراچی به شدت تحت تاثیر کمبود داروهای نجات‌بخش و حیاتی از جمله واکسن، انسولین برای مدیریت دیابت، داروهای صرع و چندین محصول دیگر قرار گرفته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که داروهای کنترل فشار خون و سایر داروهای نجات‌دهنده هم به شدت دچار کمبود شده و با قیمت‌های گزاف در بازار سیاه به فروش می‌رسد. کمبودهایی که مشکلات جدی برای بیماران و شهروندان ایجاد کرده است.

از ماه گذشته اقدامات سازمان تنظیم داروی پاکستان (DRAP) علیه کمبود داروهای نجات‌بخش آغاز شده اما با وجود این تدابیر، بازار فروش غیرقانونی در بازار سیاه همچنان ادامه دارد.

گفته می‌شود که داروی صرع در این شهر به جای ۲۶۰ روپیه پاکستان در هر جعبه ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ روپیه فروخته می‌شود.

مقامات بهداشتی این شهر روند ثبت داروهای جدید حیاتی را آغاز کرده و تلاش‌ها برای تامین سایر داروها در داروخانه‌ها تسریع شده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.