افزایش قربانیان حوادث طبیعی در مقایسه با سال گذشته

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 18:42
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از اول فروردین تا ۱۵ اردیبهشت به علت وقوع حوادث جوی، ۳۹ نفر فوت کردند و یک هزار و ۲۰۴ نفر مصدوم شدند.

۹۰ درصد فوتی‌های ناشی از حوادث جوی به علت وقوع سیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بابک یکتاپرست با بیان اینکه امسال ۹۰ درصد فوتی‌ها به علت وقوع سیل بوده است، گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ اردیبهشت، ۳۵ نفر به علت وقوع سیل فوت کردند و تعداد فوتی‌های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲ درصدی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۲ درصد مصدومان به علت گردوغبار بوده است، افزود: در این ۴۶ روز، یک هزار و ۶۹ نفر به علت گردوغبار ناشی از طوفان مصدوم شدند و تعداد مصدومان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۷ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان اورژانس با اشاره به مصدومیت ۴۱ نفر بر اثر بارش‌های سنگین و وقوع سیل در ۴۶ روز گذشته گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ اردیبهشت، ۴ نفر به علت اصابت رعدوبرق و صاعقه جان باختند و ۵ نفر مصدوم شدند.

این مقام مسئول افزود: در این مدت زمان، ۲۴ نفر به علت طوفان، ۶ نفر براثر ریزش سنگ از کوه و ۲۰ نفر به علت حوادث جوی دیگر مصدوم شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.