چین: حفاظت از منافع مردم باید هدف آرمان حقوق بشر باشد

صدا و سیما دوشنبه 07 اسفند 1402 - 20:22
وزیر خارجه چین گفت: این بر عهده کل جامعه بین المللی است که از حقوق بشر همه گروه‌های قومی و همه مردم به شیوه‌ای عادلانه، برابر و موثر محافظت کند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پکن؛ وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه در سخنرانی ویدئویی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار تلاش‌های مشترک همه طرف‌ها برای ترویج توسعه سالم حقوق بشر جهانی شد.
وانگ یی که عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز هست، در سخنرانی خود گفت حفاظت و ترویج حقوق بشر یک علت مشترک برای تمام بشریت است.
وی گفت این بر عهده کل جامعه بین المللی است که از حقوق بشر همه گروه‌های قومی و همه مردم به شیوه‌ای عادلانه، برابر و موثر محافظت کند.
وانگ یی با بیان اینکه که همه طرف‌ها باید مردم را در اولویت قرار دهند خاطر نشان کرد حفاظت از منافع مردم باید پایه و اساس و هدف ارمان حقوق بشر باشد و حق مردم برای بقا و توسعه باید به عنوان یک اولویت محافظت شود و با احساس فوریت بیشتری دنبال شود.
وزیر امور خارجه چین افزود حمایت از حقوق بشر یک فرایند مداوم است و همیشه جا برای بهبود وجود دارد. چین همیشه خود را به عنوان عضوی از خانواده ملت‌هایی با اینده‌ای مشترک دیده است.
وانگ یی گفت با همه طرف‌ها برای ایجاد یک جامعه با آینده مشترک برای بشریت و کمک‌های جدید به توسعه سالم حقوق بشر جهانی کار خواهد کرد.
 
 
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.