وزیر خارجه فرانسه در ریاض: آتش‌بس غزه در حال پیشرفت است

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 12:15
وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) در سفر به ریاض گفت: مذاکرات برای آتش‌بس در نوار غزه بین اسرائیل و حماس در حال پیشرفت است، اما حفظ احتیاط مهم است.

به گزارش ایسنا، تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس در جنگ غزه همراه با آزادی اسیران صهیونیست از یکشنبه تشدید شده است.

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه که امروز به ریاض سفر کرده است، گفت: مذاکرات برای آتش‌بس در نوار غزه بین اسرائیل و حماس در حال پیشرفت است، اما حفظ احتیاط مهم است. ما باید همیشه در این گفت‌وگوها و مذاکرات جانب احتیاط را رعایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزود: «وضعیت غزه فاجعه‌بار است و ما به آتش‌بس نیاز داریم.»

وزیر امور خارجه فرانسه قرار است با همتایان عرب و غربی و همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند. استفان سژورنه قبل از ریاض به بیروت سفر کرده بود.

پیش‌ از این، یک مقام ارشد حماس اعلام کرد هیئتی در قاهره امروز دوشنبه پاسخ خود را به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی در رابطه‌ با آزادی اسیران صهیونیست، تقریبا هفت ماه پس از آغاز جنگ غزه، ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.