هیچ نقطه محرومی در نکا وجود ندارد

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 08:08
نکا- فرماندار نکا با بیان این که این شهرستان هیچ نقطه محرومی ندارد، گفت: هرچند عقب ماندگی هایی در سطح روستاها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رمضانی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از اعضای شوراهای شهرستان که در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا برگزار شد، از شوراها به عنوان جلوه واقعی مردم سالاری یاد کرد و همچنین افزود: انقلاب اسلامی بستری را فراهم کرد تا مردم از ابتدا در اداره امور شهری به وسیله‌ی منتخبان خود مردم نقش آفرینی کنند.

وی افزود: امروز کشورهای بسیاری در دنیا مدعی دموکراسی هستند و به نوعی خود را سردمدار آزادی در دنیا خطاب می‌کنند، اما حتی یک انتخابات نیز در آن‌ها برگزار نمی‌شود در حالی که در کشورمان تمامی ارکان حکومت به طور مستقیم یا غیر مستقیم به دست خود مردم انتخاب می‌شود.

فرماندار نکا با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شورای شهر نکا تصریح کرد: با پیگیری و تلاش اعضای شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری اتفاقات بسیار خوبی در حوزه‌های عمرانی در نکا صورت پذیرفته است، که ساماندهی ورودی جنوبی شهر و همچنین طرح پل تا پل نمونه‌ای از این اقدامات است.

رمضانی خطاب به اعضای شورای روستاها و بخش متذکر شد: به همت دولت سیزدهم امروز روستاهای شهرستان از بسیاری از نعمت‌ها بهره‌مند شده‌اند و با پیگیری‌های مستمر شما طرح‌های گازرسانی، آبرسانی، برق‌رسانی و اجرای طرح هادی در روستاها در این دولت محقق شده است.

وی اضافه کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۸۰۰ میلیارد اعتبار به روستاها تخصیص داده شد که همه این اعتبارات صرف توسعه زیرساخت‌های عمرانی روستا شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه در شهرستان نکا هیچ نقطه‌ی محرومی نداریم خاطرنشان کرد: با وجود یکسری از شرایط‌های موجود شاهد عقب ماندگی در سطح روستاهای شهرستان هستیم منتهی نقطه‌ی محروم نداریم.

فرماندار نکا ایجاد درآمد پایدار در روستاها را یکی دیگر از وظایف اعضای شورا و دهیاران برشمرد و همچنین بر لزوم توجه ویژه ارکان روستا بر این امر تاکید کرد و گفت: ایجاد درآمد پایدار برای روستا زمینه‌ساز آبادی بیشتر روستا خواهد بود.

نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به لزوم جمع‌آوری پسماند و زباله‌ها در جاده‌ها و معابر روستایی تاکید کرد: متأسفانه در برخی از جاده‌ها و معابر روستایی وجود پسماند و زباله‌ها چهره زشتی را به روستا داده است که باید با مدیریت و تدبیر این معضل را برطرف کرد.

حل مشکل ترافیکی نکا

سید اسماعیل میری رئیس شورای اسلامی شهرنکا نیز در ادامه از شوراها به عنوان اولین حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولین یاد کرد و همچنین خاطرنشان کرد: با شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود همواره با یک ارتباط خوب مردمی برای رفع مشکلات در کنارشان قرار می‌گیریم.

وی همچنین از سد لاستیکی، پارک ملت، میدان امام رضا، پارک جنگلی قرمرض و حل مشکل ترافیکی را از جمله طرح‌های موفق عمرانی شورا و شهرداری نکا در این دوره برشمرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.